۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۳۲۲۶۲۲
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران:

محتوای غنی فرهنگ اسلامی بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران، استفاده از محتوای غنی فرهنگ اسلامی را بهترین راه برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان دانست و گفت: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی زمینه برای ترویج فرهنگ دینی در جامعه به خوبی فراهم شده است.
حجت الاسلام روحاني نيا، معاون فرهنگي تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام زین‌العابدین روحانی نیا، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران امروز در بازدید از چند مسجد مرکز استان در نشستی با هیأت امناء مساجد، گفت: مساجد پایگاه امن اجتماعی و دینی است و باید زمینه و بستر حضور جوانان و نوجوانان در این مکان مقدس فراهم شود.

 

وی در ادامه مساجد را کانون همگرایی و وحدت دنیای اسلام دانست و افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت همین مکان مقدس و با جوشش و خیزش های مردمی در این کانون وحدت بخش جوامع اسلامی به پیروزی رسید و امروز هم دنیای اسلام و بیداری اسلامی از همین مساجد طنین انداز شده است.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر بهره گیری ازهمه ظرفیت های مساجد و کانون های فرهنگی و هنری این مکان معنوی، تصریح کرد: ظرفیت عظیم و معنوی مساجد در پررنگ شدن حضور جوانان و نوجوانان و آحاد جامعه در این حریم امن الهی بسیار تاثیرگذار است و همه باید در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی از این ظرفیت بزرگ دینی و اسلامی استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام روحانی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود به طرح فعال سازی مساجد غیرفعال استان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح های فرهنگی پورتال ملی مساجد، تکمیل بانک اطلاعات مساجد، تهیه نرم افزار درباره توسعه و ترویج فرهنگ نماز و به‌رزورسانی بانک اطلاعات مساجد از جمله مهم ترین اقدامات در این بخش بوده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تعداد مسجد استان را 3 هزار و 869 مورد اعلام کرد و افزود: تاکنون مشخصات و اطلاعات 3 هزار و 629 مسجد در بانک اطلاعات مساجد استان به ثبت رسیده است.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که واژه فرهنگ به ویژه فرهنگ دینی همواره در بیان رهبر انقلاب جزء دغدغه های اساسی است و این نشان از توجه ویژه ایشان به این مقوله مهم در جامعه اسلامی دارد، افزود: مسؤولان نباید به راحتی از کنار مباحث فرهنگی گذر کنند.

 

حجت الاسلام روحانی‌نیا با تأکید بر این که فرهنگ دینی باید در همه بخش های جامعه به خوبی نهادینه شود، بیان داشت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید تولیدات فرهنگی سالم در کشور مورد حمایت قرار گرفته و ترویج شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که برنامه های فرهنگی ما در کشور باید با مبانی اسلام و انقلاب مطابقت داشته باشد، تصریح کرد: نباید شاهد مسائلی در کشور باشیم که با مبانی اسلامی و انقلابی ما در تضاد است.

 

وی با اشاره به نگرانی‌های فرهنگی مقام معظم رهبری افزود: فرهنگ دینی در جامعه اسلامی باید آنچنان دارای قوت باشد تا در شرایط سخت و بحرانی بتواند دغدغه‌های دلسوزان نظام را برطرف سازد.

 

حجت‌الاسلام روحانی‌نیا بستر فرهنگ را خانواده عنوان کرد و بیان داشت: ‌به جز خانواده بسیاری از فضاها و نهادها در شکل‌دهی به فرهنگ صحیح عمومی نقش بسزایی دارند و در این میان نقش خانواده از همه بیشتر است، اما نباید از مقاوم سازی فرهنگ خودی غافل شد.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران استفاده از محتوای غنی فرهنگ اسلامی را بهترین راه برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان دانست و افزود: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی زمینه برای ترویج فرهنگ دینی در جامعه به خوبی فراهم شده است./950/202/ب2

ارسال نظرات