۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۳۲۲۵۵۷

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در 231 امامزاده و بقعه متبرک گیلان، 50 امامزاده خراسان جنوبی میزبان زائران نوروزی، ثبت نخستین وقف سال 95 در شهرستان کامیاران، وقف یک قطعه زمین در کردستان با نیت تامین هزینه های مسجد وطلاب دینی، طرح کتابت قرآن کریم در ایام نوروز با شرکت مسافران نوروزی اجرا می شود
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام  ولی عادلی در گفتگو با خبرنگار ان افزود: این طرح ملی در گیلان از 28 اسفند آغاز شده ، و تا 14 فروردین ادامه دارد و در این راستا به زائران و گردشگران نوروزی خدمات رسانی می شود.

 

وی معرفی امام زادگان گیلان به مسافران را یکی از برنامه‌ها در ایام نوروزدانست و اضافه کرد: در آستانه سال جدید بیش از 32 هزار بروشور از اطلاعات امام زادگان، اماکن زیارتی و مراکز گردشگری به چاپ رسیده که بین مسافران و گردشگران توزیع می شود.

 

بقعه امام زاده هاشم و بقعه متبرکه سیده فاطمه (س) خواهر امام رضا (ع) در رشت، بقعه متبرکه آقاسید جلال الدین اشرف (ع) آستانه اشرفیه،بقعه متبرکه آقا سید محمد (ع) لنگرود، بقعه متبرکه سید ابوجعفر (ع) رودسر، بقعه آقاسید عبدالله (ع) ، امام زاده محمد و امام زاده هادی (ع) شاه شهیدان عمارلو رودبار، بقعه امام زاده ابراهیم (ع) در شهرستان شفت، بقعه متبرکه بی بی حوریه در شهرستان بندرانزلی و امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) از جمله بقاع شاخص گیلان هستند.

 

50 امامزاده خراسان جنوبی میزبان زائران نوروزی

حجت‌الاسلام محسن مومنی مقدم، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار داشت: طبق روال همه ساله امسال هم طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است.

 

وی با بیان اینکه یکی از مکان‌هایی که در ایامی که همه تعطیل هستند، گفت: بقاع متبرکه از مکان‌هایی است که پذیرای مسافران نوروزی در کنار جوار امامزادگان است.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: طرح آرامش بهاری امسال در 50 بقعه متبرکه پیش‌بینی شده است که از جمله برنامه‌ها در بقاع متبرکه در طرح آرامش بهاری شامل برپایی خیمه، نمایشگاه در زمینه عفاف و حجاب، خدمات رفاهی در قالب زائرسراها، توزیع چای و آبجوش رایگان و حضور روحانیون و طلاب، برگزاری مسابقات نقاشی از دیگر برنامه‌ها است.

 

مومنی مقدم افزود: امسال 25 نفر مبلغ خارج از استان خراسان جنوبی و مابقی طلاب و روحانیون استان در برنامه‌های طرح آرامش بهاری حضور دارند.

 

 ثبت نخستین وقف سال 95 در شهرستان کامیاران

حجت الاسلام مهدی مرادی مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان کامیاران از ثبت اولین وقف سال 95 در این شهرستان خبر داد و گفت: واقف خیر اندیش مهدی ساعدی 500 متر زمین از محدودی شهر موچش را وقف احداث مسجد حضرت علی (ع) این شهر کرد.

 

حجت الاسلام مرادی ارزش این وقف را حدود 50 میلیون تومان دانست و گفت: با توجه به نیاز ضروری مردم شهر موچش به احداث مسجد وقف زمین این واقف خیر اندیش بسیاری از مشکلات احداث مسجد امام علی (ع) را حل و فصل خواهد کرد.

 

وقف یک قطعه زمین در کردستان با نیت تامین هزینه های مسجد وطلاب دینی 

ماموستا ادریس هنرور رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان سقز از ثبت اولین وقف این شهرستان در سال 95 خبر داد و گفت: وراث مرحوم حاج جلیل صالحی زمین با ارزشی را در مرکز شهر سقز وقف مسجد حاج جلیل صالحی کردند.

 

وی افزود: این زمین با ارزش تجاری و مسکونی جهت هزینه های ضروری، طلاب، امام جماعت مسجد حاج جلیل صالحی واقع در خیابان استاد شیرازی سقز به ثبت رسید.

 

ماموستا هنرور مسجد شهر سقز را شهر خیرین و واقفان دانست و گفت : هر کجا مساجد این شهر نیازمند کمک های مردمی است خیرین و واقفین با بخشش اموال خود قسمتی از کار ساخت و توسعه این اما کن متبرکه را بر عهده می گیرند و این نشان از اعتقاد و دیانت نورانی مردم این شهرستان دارد

 

طرح کتابت قرآن کریم در ایام نوروز با شرکت مسافران نوروزی اجرا می شود

حجت الاسلام امرتضی اکبری بیا ن داشت: همزمان با آغاز سال جدید و فرا رسیدن فصل بهار دومین دوره طرح کتابت قرآن کریم در ایام نوروز در جوار امامزاده احمد(ع) نطنز برگزار می شود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: این طرح در سال 91 نیز اجرا شده بود و پس از اتمام نیز قرآن کتابت شده برای مشاهده زائران به موزه این آستان مقدس انتقال داده شد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه نطنز در ادامه افزود: برای دومین بار نیز اعضاء هیئت امنا این امامزاده واجب التعظیم تصمیم به اجرا ی این طرح در سال 95 گرفتند.

 

حجت الاسلام اکبری در ادامه گفت: نسب این امامزاده به امام زین العابدین (علیه السلام) می رسد و آستان امامزاده احمد (علیه السلام) در شهرستان نطنز، بخش مرکزی، 7 کیلومتری شمال شرقی شهر نطنز شرق دهکده خفر بر فراز تپه ای واقع شده است./1325/101/ب2

 

منبع: سازمان اوقاف

ارسال نظرات