۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۳۲۲۵۵۶
نماینده مجلس:

پتاسیل امامزادگان گسترش گردشگری را در پی دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع نمایندان لرستان با قدردانی از دست اندر کان سازمان اوقاف در اجرای طرح آرامش بهاری در امامزادگان گفت: باید از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه در گسترش صنعت توریسم در داخل و خارج از کشور حداکثر استفاده را ببریم.
قائد

به گزارش خبرگزاری رسا، روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، عباس قائد رحمت در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه باید از ظرفیت امامزادگان موجود در کشور، حداکثر استفاده را ببریم افزود: باید تلاش کنیم امامزادگان و بقاع متبرکه بیشترین کارکرد فرهنگی و اجتماعی را داشته باشند.

وی اجرای طرح آرامش بهاری را در ارتباط هرچه بیشتر مردم با امامزادگان بسیار موثر دانست و گفت: اجرایی شدن این قبیل طرح ها منجر به گسترش فرهنگ گردشگری و توریسم در کشور می شود.

نماینده درود و ازنا اجرای برنامه های مختلف نظیر برپایی غرفه کودک و نوجوان، پاسخگویی به سوالات شرعی، برگزاری ادعیه و مناجات، اسکان موقت مسافران و زائران، برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه کودک و نوجوان، برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی در طرح آرامش بهاری را منجر به رونق هرچه بیشتر امامزادگان و شناخته شدن آنان دانست.

وی مرمت و بازسازی امامزادگان از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه را از اقدامات خوب و قابل تقدیر برشمرد و خاطر نشان کرد: باید با بهر گیری از سایر ظرفیت ها ی موجود نسبت به توسعه زیرساخت های سایر امامزادگان و بقاع متبرکه در مناطق محروم از جمله امامزاده شریفه خاتون در لرستان توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی ادامه داد: فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی برتبدیل شدن امامزادان به قطب فرهنی کشور نیز در راستای توجه ویژه به جایگاه معنوی تمامی امامزادگان و بقاع متبرکه است.

وی تصریح کرد: جایگاه معنوی این اماکن مذهبی در رشد و تعالی جامعه بسیار اهمیت دارد چرا که اگر روح معنوی از جامعه جدا شود از حرکت و توسعه باز می ماند.

عضو فراکسیون احیای وقف، منرلت امامزادگان و مساجد ادامه داد: باید امامزادگان به بزرگترین و اصلی ترین مراکز فرهنگی تبدیل شود تا روح معنویت که ضامن بقا و پیشرفت کشور است همچنان در جامعه حاکم باشد.

وی با اشاره به اینکه مردم در جوار بقاع متبرکه احساس آرامش و امنیت می‌کند، بیان داشت: باید از این اماکن مقدس به‌ عنوان مأمن و پناهی برای آسایش و رفاه مردم استفاده شود و همچنین در کنار بعد فرهنگی باید بعد اقتصادی آن را نیز تقویت کنیم چرا که از امکانات مادی این امامزادگان و بقاع متبرکه در کمک به نیازمندان از جمله تهیه جهیزیه و ازدواج جوانان استفاده های زیادی صورت می یابد./1325/د102/ی

منبع: سازمان اوقاف

ارسال نظرات