۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۳۲۲۲۳۶
امام جمعه مانه و سملقان:

حوزه‌های علمیه بعد فکری و علمی خود را متناسب با نگاه رهبری تقویت کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مانه و سملقان با اشاره به رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب، گفت: باید حوزه‌های علمیه بعد فکری و علمی خود را متناسب با نگاه رهبری تقویت کنند.
حجت الاسلام احمدزاده- همايش فاطمه الگوي جامعه مهدوي حجت الاسلام سالاري مکي- همايش فاطمه الگوي جامعه مهدوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه مانه و سملقان، عصر امروز در همایش «فاطمه الگوی جامعه مهدوی» که با شرکت جمعی از طلاب در محل حوزه علمیه حضرت فاطمه الزهرا (س) برگزار شد، با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، اظهار کرد: طلاب و روحانیان و حوزه‌های علمیه باید تلاش کنند همچنان انقلابی مانده و این انقلابی‌گری را به جامعه نیز تسری دهند.

 

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام و نظام دینی تلاش زیادی می‌کنند تا از حوزه‌های علمیه انقلاب‌زدایی کنند، تصریح کرد: در این راستا باید همه طلاب و روحانیان و متولیان حوزه‌های علمیه هوشیار بوده و اجازه نفوذ و رخنه دشمنان به این نهادهای علمی و مذهبی را ندهند.

 

حجت‌الاسلام احمدزاده خاطرنشان کرد: در این زمینه لازم است حوزه‌های علمیه سراسر کشور جهت فکری و علمی خود را بر اساس نگاه رهبر معظم انقلاب و متناسب با منویات معظم له تنظیم و تقویت کرده و در این جهت تلاش کنند.

 

این استاد حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی همه ما و انقلابیون است، افزود: اگر می‌خواهیم به توسعه و تعالی دنیوی و اخروی برسیم باید در این مسیر حرکت کرده و از مشکلات و موانع موجود نیز هراسی نداشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه داشتن روحیه جهاد، شهادت، ایستادگی، مقاومت و بندگی برخی از ویژگی‌های بارز دخت نبی مکرم اسلام هستند، اضافه کرد: همه ما می‌بایست با تأسی از این بانوی بزرگ دنیای اسلام خود را از نظر دینی و فکر محکم و استوار کرده و در برابر هجمه و نفوذ دشمنان با تمام توان ایستادگی کنیم.

 

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی نیز در این همایش با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) بهترین الگو و سرمشق انقلابی برای همه ما است، اظهار کرد: باید زنان و مردان جامعه ما این بانوی بزرگ را الگوی زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهند.

 

وی افزود: همه وظیفه داریم حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی خود قرار داده و این شخصیت بزرگ را به عنوان بهترین الگو برای جهانیان معرفی کنیم زیرا حتی حضرت مهدی موعود (عج) نیز از حضرت فاطمه (س) سرمشق می‌گیرند.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی از خانواده‌ها به ویژه مادران خواست تا از کودکی فرزندان خود را با آموزه‌های دینی و قرآنی آشنا کرده و راه حق و باطل را به آن‌ها نشان دهند تا فرزندان آن‌ها در آینده پیروان واقعی امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) باشند.

 

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت آموزشی، فرهنگی و تهذیبی مدارس علمیه استان، اظهار کرد: در سال‌های تحصیلی اخیر بر اساس آمار ارائه شده از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، مدارس علمیه خراسان شمالی به نسبت مدارس استان‌های خراسان رضوی و جنوبی تعداد طلاب ممتاز بیشتری داشته و در این زمینه رتبه نخست را کسب کرده‌اند.

 

وی اضافه کرد: پارسال در حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی 22 درصد مجموع طلاب حائز رتبه ممتاز شده‌اند این درحالی است که امسال شمار طلاب ممتاز مدارس علمیه استان به حدود 30 درصد مجموع طلاب خواهد رسید.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: موفقیت‌های تحصیلی و پژوهشی طلاب حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی، مهر تأییدی بر فرمایش رهبر معظم انقلاب در مورد مرکز استعداد بودن این استان است./9314/202/ب1

ارسال نظرات