۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۳۲۲۲۱۳
معاون فرهنگی آستان حضرت معصومه خبر داد؛

تشرف سالانه بیش از 10 میلیون زائر به آستان مقدس کریمه اهل‌بیت

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی آستان حضرت معصومه(س) با بیان این که قم میعادگاه عشاق اهل بیت(ع) بوده و در سال بیش از 10 میلیون زائر به حرم حضرت معصومه(س) مشرف می شوند، گفت: در ایام سال نو برنامه‌های فرهنگی متنوعی برای زائران و مجاوران بانوی کریمه اجرایی خواهد شد.
نشست خبري تشريح برنامه هاي نوروزي آستان مقدس حضرت معصومه نشست خبري تشريح برنامه هاي نوروزي آستان مقدس حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام فلاحی، معاون فرهنگی آستان حضرت معصومه(س) بعد از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های نوروزی آستان حضرت معصومه(س) در ایام تعطیلات نوروز با بیان این که قم دومین حرم اهل بیت(ع) بوده و مورد عنایت ویژه شیعیان و دوستداران خاندان اهل بیت(ع) است، گفت: رد سال بیش از 10 میلیون زائر به این آستان مقدس مشرف می شوند.


وی افزود: در ایام سال نو خدمات بهتر و بیشتر به زائران آستان بانوی کریمه ارائه خواهد شد که برگزاری مراسم سال تحویل، برگزاری جلسات سخنرانی با محوریت مناسبت های سال نو از جمله ایام ولادت حضرت زهرا(س) و برپایی ایستگاه های راهنمای زائران چه زائران ایرانی و چه زائران غیر ایرانی تنها بخشی از برنامه های آستانه در سال نو خواهد بود.


معاون فرهنگی آستان حضرت معصومه(س) برپایی نمایشگاه فاطمی، برگزاری کارگاه های شخصیت‌شناسی حضرت زهرا(س)، امکان بازدید از موزه آستانه برگزاری مسابقه‌های اینترنتی و کتابخوانی، برپایی نمایشگاه حریم حرم و برپایی جشن های خانوادگی را بخش دیگری از برنامه های آستانه در سال نو عنوان کرد.

 

حجت الاسلام فلاحی برگزاری برنامه‌های فرهنگی ویژه برای کودکان و نوجوانان را از دیگر خدمات فرهنگی آستان در سال نو به زائران عنوان کرد و گفت: تمامی برنامه‌های فرهنگی آستان حضرت معصومه(س) در آستانه سال نو از طریق سایت آستانه و بنرهای تبلیغاتی در اختیار زائران و مجاوران قرار خواهد گرفت.


وی افزود: همچنین در ایام سال نو برای زائران خارجی آستانه برنامه ویژه ای در نظر گرفته شده است که حضور کارشناسان و مبلغان مذهبی و اجرای برنامه به زبان های انگیسی، عربی، اردو ، ترجمه پیام رهبر معظم انقلاب به زبان های مختلف، نمایشگاه فعالیت های آستانه و پاسخگویی به شبهات و نشست های تخصصی و تور حرم شناسی از جمله این برنامه‌ها است.


معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) یادآور شد: با توجه به این که امسال تعداد زائران بیشتر خواهد بود، در همین راستا بخش های مختلف آستان به صورت خانوادگی و فردی برای خواهران و برادران تفکیک شده تا زائران با آرامش خاطر بیشتری بتوانند به انجام اعمال عبادی خود در آستان حضرت معصومه(س) بپردازند./968/
202/ب2

ارسال نظرات