۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۳۲۲۱۶۱
کارشناس مذهبی:

ولایت از بزرگ ترین نعمات الهی است/ حفظ حرمت اساتید سبب برکت در علم می شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه نعمت ولایت از بزرگ ترین نعمات الهی به بندگان است، گفت: بر بندگان واجب است که با بکارگیری دستورات الهی در زندگی، شکر این نعمت را بجا آورند.
جلسه اخلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام حسن الهی کارشناس مذهبی با حضور در جلسه اخلاقی که پیش از ظهر امروز در جمع طلاب خواهر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه برگزار شد ابراز داشت: عشق به ولایت فقیه بسیار ارزشمند بوده و نعمت ولایت از بزرگ ترین نعمات خداوند به بندگان است.


وی افزود: بندگان باید شکرگزار نعمت ولایت بوده و این شکرگزاری با توجه به اخلاقیات اسلامی، حجاب، عبادات و توجه به حضور خداوند متعال در زندگی و توجه به سیره ائمه اطهار علیهم السلام و بکارگیری دستورات الهی در زندگی صورت می گیرد.


حجت الاسلام الهی تصریح کرد: باید تلاش کرد که در زندگی الگوهایی شایسته و نیکو برگزید و بهترین الگوهای زندگی هر انسانی اهل بیت علیهم السلام هستند، مثلا در مقوله ازدواج می توان به الگویی شایسته همچون حضرت فاطمه (س) اتکا کرد.


کارشناس مذهبی ادامه داد: دختران مسلمان در انتخاب فرد شایسته برای ازدواج نباید مادیات را مدنظر قرار دهند بلکه ملاک هایی چون دین و ایمان وخانواده مهم تر و اثرگذارتر خواهند بود، باید انتخاب های ازدواج رنگ و بوی دینی به خود بگیرد اما متأسفانه به مرور زمان شاهد بی توجهی و کم رنگ شدن ارزش ها در مقوله ازدواج هستیم.


وی خاطرنشان کرد: اگر پایه و اساس ازدواج ها بر مبنای معیارهایی که حضرت فاطمه (س) بنا کرد قرار گیرد نباید شاهد این آمار بالا در طلاق و اختلافات خانوادگی باشیم، باید جوانان آگاه باشند که مهریه و خرج های کلان در ازدواج به هیچ وجه کانون خانواده ها را گرم نخواهد کرد.


حجت الاسلام الهی بیان داشت: زوج های جوان نیز باید در زندگی قناعت پیشه کنند، بانوان نباید درخواست هایی که خارج از توان همسرشان است مطرح نمایند، چشم و هم چشمی و مقایسه زندگی خود با دیگران کاری ناپسند است که جز سرد کردن روابط در خانواده و میان همسران نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت.


کارشناس مذهبی در بخش دیگر از سخنان خود خطاب به طلاب خواهر ابراز داشت: هر طلبه باید در حد توان خود به آگاه سازی مردم پرداخته و احکام دین را برای مردم بیان کند، علم طلاب باید به دیگران انتقال داده شود.


وی تأکید کرد: طلاب خواهر در صورت امکان می توانند جمع هایی از بانوان را تشکیل داده و به بیان احکام برای آن ها بپردازند و در این میان می توان به بیان احکام و دستورات دین در خصوص آداب همسرداری، تربیت فرزندان، آداب نماز و حجاب و احکام سفر و دیگر احکام دین پرداخت.


حجت الاسلام الهی در پایان با اشاره به حق اساتید بر گردن طلاب و شاگردان عنوان داشت: باید ارزش و منزلت معلمان و اساتید را درک کرد و به این امر واقف بود که نگاه داشتن حرمت معلم موجب برکت علم می شود./857/202/ب1

ارسال نظرات