۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۳۲۲۱۱۷

طرح جامع بهسازی امامزاده قاسم کلیبر به اتمام رسید

خبرگزاری رسا ـ طرح جامع بهسازی و نوسازی امامزاده شاه قاسم کلیبر آماده شده و فاز یک و دو این طرح که به حرم مطهر و شبستان اختصاص داشت، انجام پذیرفته است.
امامزاده

صمد صادقی، مدیردفتر نمایندگی اوقاف شهرستان کلیبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که شناسایی فعالان قرآنی شهرستان از جمله مهم‌ترین اقدامات این نهاد در سالجاری بود، اظهار داشت: طرح صحیح‌‏خوانی، درک مفاهیم و ترتیل در قسمت برادران و خواهران شهرستان کلیبر انجام پذیرفته است.

 


وی با تأکید بر این‌که توجه خاص به واقفان و کسانی که نیکوکاری و خیررسانی را پیشه کرده‌اند، می‌تواند به گسترش فرهنگ وقف کمک کند، خاطرنشان کرد: زمینه برای انجام کار فرهنگی در این شهرستان مهیاست و امیدواریم بتوانیم با همکاری مسؤولان شهرستان به اهداف خود در این منطقه دست یابیم.

 


مدیر دفتر نمایندگی اوقاف شهرستان کلیبر بر لزوم صرف موقوفات برای حل معضلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... تأکید کرد و افزود: جهت‎دهی صحیح به نیات واقفان، بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف می‌‎کند.

 


وی شکل وقف را مرتبط با تحولات اجتماعی دانست و گفت: می‏توان وقف را دارای شکل و محتوا دانست که شکل آن مربوط به تحولات اجتماعی و مقتضیات زمانی و مکانی است و در معرض تغییر و دگرگونی قرار دارد، در حالی که محتوای آن احتیاج به راهنمایی صحیح و اصولی دارد و نقش قرآن در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

 


صادقی همچنین از نوسازی امامزاده شاه‎‏قاسم این شهرستان گفت و یادآور شد: با درنظر گرفتن اینکه مدت زمان کوتاهی از راه‎‏اندازی اداره اوقاف این شهرستان سپری می‏‎شود، ولی در همین مدت طرح جامع به‎سازی و نوسازی امامزاده شاه قاسم آماده شده و فاز یک و دو این طرح که به حرم مطهر و شبستان اختصاص داشت، انجام پذیرفته است. البته در برخی موارد کمبود اعتبار به نوعی مانع به انجام رسیدن فعالیت‎های اداره اوقاف می‎شود.

 


مدیر دفتر نمایندگی اوقاف شهرستان کلیبر با اشاره به برنامه‎های انجام پذیرفته در طی سال، برگزاری سوگواری یاس نبوی را برنامه فاخر اخیر از سوی آن نهاد برشمرد و اظهار کرد: طرح آرامش بهاری نیز با حضور روحانی اعزامی از قم برای ایام نوروز در جوار امامزاده شاه‏قاسم برپا خواهد شد./935/303/ب1

ارسال نظرات