۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۳۲۱۹۴۴
آیت‌الله نمازی:

گنگره بین المللی محتشم کاشانی در کاشان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به برگزاری کنگره محتشم کاشانی در آینده‌ای نزدیک، گفت: سبقه علمی، کار علمی و هنرمندانه محتشم باید از سوی نویسندگان، محققان و پژوهشگران تبیین شود، چرا که اقداماتی برای خدشه دار کردن محتشم کاشانی در خارج از کشور آغاز شده است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه درکاشان دوشنبه شب در سی و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان و ششمین جلسه این شورا در سال جاری گفت: برگزاری کنگره بین المللی محتشم کاشانی به مناسبت پانصدمین سال تولد محتشم، از سوی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در نیمه اول سال آینده برگزار می شود.

 

وی برگزاری کنگره بین المللی محتشم کاشانی از سوی دانشگاه را به لحاظ اعتبار و جایگاه بین المللی و جهانی دانشگاه مهم قلمداد کرد و افزود: برگزاری کنگره بین المللی محتشم کاشان از سوی دانشگاه اهمیت بیشتر و بازتاب خارجی دارد تا این که از سوی یک سازمان اجرایی برگزار شود.

 

آیت الله نمازی یادآور شد: برگزاری کنگره بین المللی محتشم کاشانی یک حرکت فرهنگی، علمی، تاریخی است که از سوی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان و با همکاری نهادهای فرهنگی از جمله حوزه علمیه، هیئات مذهبی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان های فرهنگی، شهرداری و شورای شهر برگزار می‌شود.

 

وی افزود: برگزاری کنگره بین‌المللی محتشم کاشانی می‌تواند به عنوان یک حرکت فرهنگی، علمی و تاریخی ماندگار به محوریت دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به عنوان یک مرکز علمی شهرستان برگزار شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان با تأکید بر این مهم نیست، این کنگره از سوی چه نهاد و ارگانی برگزار شود، گفت: در امر برگزاری کنگره بین المللی محتشم کاشانی مهم این است که همه دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان، دانشگاه آزاد اسلامی کاشان را در امر برگزاری این کنگره مهم کمک و یاری کنند.

 

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به تشکیل کمیته های این کنگره از کمیته علمی به عنوان یکی از کمیته های مهم کنگره بین المللی محتشم کاشانی نام برد و افزود: همه کمیته های کنگره باید در جهت اجرای سیاست های کمیته علمی کنگره با یکدیگر هماهنگ باشند.

 

به گفته وی، اعضای  این کمیته حتی می توانند خارج از این مجموعه و از اساتید و فضلای حوزه علمیه باشند و به عنوان یک راهبرد در امر برگزاری کنگره مشارکت کنند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین نسبت به خطر نفوذ در کنگره بین المللی محتشم کاشانی هشدار داد و با اشاره به فرمایشات مهم اخیر رهبر معظم انقلاب در زمینه خطر نفوذ دشمن، گفت: یکی از چیزهایی که در این کنگره باید مورد توجه قرار بگیرد مسأله مهم نفوذ است.

 

وی افزود: ممکن است عده ای در قالب ارائه مقاله و یا شرکت در کنگره، وارد شوند، بنابراین اعضای کمیته‌ها با هماهنگی یکدیگر مقالات دریافتی و افرادی که قرار است برای شرکت در کنگره از خارج کشور دعوت شوند باید مراقب باشند چه کسانی دعوت می‌شوند و وابسته به کجا و از چه سازمانی هستند. 

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان خطر نفوذ را جدی دانست و یادآور شد: صهیونیست ها موفق شده اند به اتحادیه عرب نفوذ کنند و این ها امروز به اندازه‌ای جلو رفته اند که رییس اتحادیه عرب یک صهیونیست است. 

 

شایان ذکر است، سی و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان و ششمین جلسه این شورا در سال جاری با موضوع کنگره بین المللی محتشم کاشانی به مناسبت پانصدمین سالگرد تولد محتشم با تعیین اعضای شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی محتشم کاشانی به ریاست آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه کاشان، شهرداری، فرمانداری، شورای شهر، مرکز مدیریت حوزه علمیه کاشان و به دبیری اداره ارشاد اسلامی‌کاشان انتخاب و معرفی شدند./1307/202/ب2

ارسال نظرات