۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۳۲۱۸۸۸
استاد حوزه و دانشگاه:

تروریسم عامل جدایی و فتنه میان مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روابط سیاسی جمهوری اسلامی ایران با عربستان سعودی، گفت: تروریسم عامل جدایی و فتنه میان مسلمانان است.
حجت الاسلام سعيد سعدي ، مدير مؤسسه حقوق و قضا اسلامي در اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سعید سعدی، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل حقوقی، با حضور در برنامه «قضایا و آراء» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به این که پیش از انقلاب اسلامی، حکومت پان فارسیسم شاهنشاهی با کشورهای جهان به ویژه عربی برخورد مستکبرانه و نژاد پرستانه داشت، اظهار داشت: حکومت شاهنشاهی پیرو محض آمریکا و قدرت های جهانی بوده و با رژیم اشغالگر قدس رفتار دوستانه داشت.

 

استاد دانشگاه با اشاره به این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نژادپرستی از دولت جدید ایران کنار رفته و حکومت اسلامی شکل گرفت، افزود: حکومت اسلامی پیرو محض مکتب شیعه و فقه جعفری شده و پیروزی انقلاب اسلامی اقدامی مثبت از سوی ملت ایران برای قرار گرفتن در کنار کشورهای عربی و اسلامی است.

 

کارشناس مسائل حقوقی در ادامه سخنان خود گفت: ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی توقع برخورد منفعل و مثبت و پذیرش از سوی برخی کشورهای عربی و اسلامی را داشتند که متأسفانه آنها برخورد و عکس العمل منفی نسبت به انقلاب اسلامی داشتند؛ هر چند که برخی دیگر از کشورهای اسلامی از پیروزی انقلاب اسلامی و تعطیلی سفارت رژیم اشغالگر قدس و افتتاح سفارت کشور فلسطین استقبال کردند.

 

حجت الاسلام سعدی با بیان این که مردم عربستان سعودی از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی خوشحال و خرسند هستند، افزود: حکومت و دولت عربستان سعودی در اوائل نسبت به پیروزی انقلاب اسلامی موضعی نداشته و اختلاف نظرهای صورت گرفته بسیار جزئی بود.

 

این مقام مسؤول در ادامه با بیان رواج و گسترش بحث های فرقه ای و مذهبی در چند سال اخیر اظهار داشت: در این دیدگاه جمهوری اسلامی ایران پایگاه شیعیان و محبان اهل بیت و عربستان سعودی نیز به عنوان پایگاه و مرکز تعصبات مذهبی و عناصر افراطی فتنه انگیز معرفی شدند.

 

وی با اشاره به فرقه های مذهبی بسیاری که در جهان اسلام وجود دارند، تصریح کرد: تروریسم، گروه های تروریستی و عناصر افراطی میان برادران شیعه و سنی جدایی انداخته در حالی که جمهوری اسلامی ایران به بحث وحدت مسلمانان اهتمام ویژه ای داشته و هفته وحدت، احترام به حقوق شرعی و قانونی برادران اهل تسنن و نیز حضور علمای اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری از جمله این موارد است.

 

استاد دانشگاه با بیان این که چنین مواردی در حق شیعیان در عربستان سعودی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: از دید مسؤولان عربستانی، شیعیان به دنبال گسترش نفوذ هستند؛ در حالی که چنین امری در واقعیت وجود ندارد.

 

کارشناس مسائل حقوقی در ادامه سخنان خود با اشاره به سطح روابط سیاسی جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی و احترام متقابل، گفت: در جنگ تحمیلی علی رغم همکاری عربستان سعودی با رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، احترام بود؛ اما اقدامات عربستان سعودی به مرور زمان مایه خرسندی رژیم اشغالگر قدس و عکس امت اسلام شده است.

 

وی در پایان با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای حل مشکلات و برقراری ارتباط نیازی به وساطت بیگانگان ندارند، خاطرنشان کرد: خداوند به هیچ وجه راضی به سلطه غیرمسلمانان بر مسلمانان نیست./9456/203/ب1

ارسال نظرات