۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۳۲۱۸۳۳
مدیر حوزه علمیه مازندران:

الگوی فاطمی بهترین مسیر برای رسیدن به تعالی حقیقی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران، الگوی فاطمی را بهترین راه برای رسیدن به تعالی حقیقی دانست و گفت: ترویج و گسترش فرهنگ فاطمی مقدمه گسترش فرهنگ مهدوی در جامعه است.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران یک شنبه شب در مراسمی که به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) در ساری برگزار شد با اشاره به سخنان پیامبر گرامی اسلام(ص) که حضرت فاطمه افزون بر جان، قلب وی است، اظهار داشت: قلب مرکز حیات مادی انسان است و قلب اگر از تپش بایستد انسان می‌میرد و در این راستا پیامبر(ص) می‌خواهند بفرمایند که همه حیات مادی ایشان بستگی به فاطمه(س) دارد.

 

وی با بیان این که پیامبر اسلام(ص) در جای دیگر می‌فرمایند فاطمه روح من است، افزود: همه شئونات پیامبر بستگی به روح ایشان دارد که در فاطمه زهرا(س) خلاصه می‌شود. 

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به فضائل و مناقب حضرت زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) اگر مقامش از حضرت علی(ع) بالاتر نباشد هم سطح با حضرت علی(ع) است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران از این بانوی نمونه اسلام به عنوان نخستین مدافع ولایت یاد کرد و با بیان این که دفاع حضرت فاطمه(س) از ولایت با منطق و استدلال روشن بود، گفت: آن بانوی نمونه اسلام حلقه وصل نبوت و امامت بود.

 

وی الگوی فاطمی را بهترین راه برای رسیدن به تعالی حقیقی دانست و خاطرنشان کرد: ترویج و گسترش فرهنگ فاطمی را مقدمه گسترش فرهنگ مهدوی در جامعه است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که در جامعه فاطمی بسترهای لازم برای آینده روشن بشریت فراهم است، خاطرنشان کرد: باید سیره عملی آن حضرت در همه بخش های جامعه امروز نهادینه شود.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که الگوی فاطمی، الگویی همراه با محبت، قاطعیت و کرامت را به مسلمانان توصیه می کند، گفت: در این الگوی ارزشمند کرامت نفس محور اساسی اخلاق و تعلیم و تربیت قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام طاهری ترویج فرهنگ فاطمی را مهم ترین راه حل معضل اجتماعی بی حجابی در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: متولیان دینی و فرهنگی کشور باید به سوی ارائه الگویی مناسب و برگرفته از اندیشه های فاطمی در جامعه باشند.

 

وی حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی عفت و پاکدامنی برای همه زنان جهان معرفی کرد و گفت: این بانوی ارزشمند جهان اسلام الگوی جامع حجاب است و دختران و زنان مسلمان می توانند با مطالعه سیره ایشان در این زمینه، مسلمان واقعی باشند.

 

حجت الاسلام طاهری حفظ حجاب، اخلاق حسنه و ادامه مسیر آن حضرت را طی کردن برای انسانها، را بهترین عشق به حضرت زهرا (س) دانست و تأکید کرد: هر چه انسان به سمت و سوی ائمه اطهار (ع)با علاقه بیشتر گرایش پیدا کند در همه مراحل زندگی اثر پذیری دارد و به تکامل معنوی بیشتری نزدیک می شود و در آن صورت قرب الی الله نصیب او می شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضرت فاطمه(س) اسوه و الگویی برای همه جهانیان است، خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) او را به عنوان الگو و اسوه خویش معرفی کرده است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همه خطبه ها، سخنرانی ها و حضور ایشان در مسجد بر‌خاسته از ولایت مداری ایشان بود، گفت: دفاع فاطمه(س) از علی(ع) دفاع از همسر نبود بلکه دفاع از ولی و حجت خدا بود.

 

وی بابیان این که زن به عنوان یک عنصر فعال می تواند در جامعه نقش آفرینی کند، اظهار داشت: در تاریخ اسلام زنانی همچون حضرت فاطمه(س) در عرصه اجتماعی وظیفه خود را به درستی انجام دادند./1317/202/ب1

ارسال نظرات