۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۳۲۱۷۸۳
امام جمعه بهشهر:

سعادت و کمال واقعی در گرو نهادینه شدن فرهنگ فاطمی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر با بیان این که دستورالعمل زندگی فاطمی زندگی هدفمند و پویا است، گفت: باید این سبک زندگی در جامعه امروز نهادینه تا جامعه در مسیر سعادت و کمال حقیقی رهنمون شود.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) و بزرگداشت 24 شهید گمنام این شهرستان در بهشهر برگزار شد با بیان این که دستورالعمل زندگی فاطمی زندگی هدفمند و پویا است، افزود: باید این سبک زندگی در جامعه امروز نهادینه تا جامعه در مسیر سعادت و کمال حقیقی رهنمون شود.

 

وی، انس با قرآن، روح سرشار از عاطفه نسبت به خانواده و مردم و سخاوت و انفاق در راه خدا را سه اصل مهم در زندگی دانست و خاطرنشان کرد: اگر این اصول مهم در همه بخش های زندگی فردی و اجتماعی نهادینه شود به حتم شاهد یک زندگی سعادتمند خواهیم بود.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که قرآن کتاب نور، بصیرت و هدایت است، ادامه داد: هیچ گاه انس با قرآن از دخت نبی مکرم اسلام دور نشد و حتی فضه آن چنان با قرآن انس گرفت که 20 سال جز به قرآن تکلم نکرد.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که رسیدن به محرومان از جمله صفات بارز این حضرت فاطمه زهرا(س) بود، ادامه داد: بانوان جامعه باید اهل حجاب، عفاف و تقوا باشند و در این مسیر باید آن بانوی نمونه اسلام را الگوی خود قرار دهند.

 

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با تشریح شخصیت و سجایای اخلاقی این بانوی بزرگ اسلام، اظهار داشت: زندگی حضرت فاطمه (س)، مصداق بارز مهر و عطوفت در خانواده بوده که بستر مناسبی برای تربیت فرزندان صالح فراهم می کند.

 

وی در ادامه بر لزوم تأثیرپذیری بانوان جامعه از زندگی دخت پیامبر اعظم اسلام(ص) برای روحیه بخشی همسران خود به منظور انجام فعالیت های مؤثر روزانه تأکید کرد.

 

امام جمعه بهشهر خاطر نشان کرد: شناخت زندگی فاطمه (س) و عمل به آن، جامعه را از بسیاری ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی به دور نگه داشته و بهترین خط مشی در زندگی زنان است.

 

وی حضرت فاطمه زهرا(س) را محور آفرینش مخلوقات دانست و بیان داشت: اکنون حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی برجسته برای زنان به محسوب شده و بانوان مسلمان باید گفتار و اعمال این بانوی بزرگوار را در زندگی خود، سرلوحه کار قرار دهند.

 

حجت الاسلام جباری افزود: زندگی این بانوی نمونه تاریخ بشریت در طول اعصار متمادی الگویی ارزنده برای زنان مؤمن بوده و گذشت زمان نیز بر شکوه و عظمت این الگو افزوده است.

 

امام جمعه بهشهر ادامه داد: حضرت فاطمه (س) با وجود ظلم ها و ستم هایی که به ایشان روا شد، وظیفه و تکلیف خود را فراموش نکرد و این سیره، درسی شد برای تمام بشریت که در هیچ شرایط و موقعیتی عمل به مسؤولیت ها و تکلیف خود را فراموش نکنند.

 

وی اضافه کرد: این بانوی بزرگوار در لوح دل خود جز خداپرستی و عبادت خالق متعال و دوستداری پیامبر، نقشی نداشت و از جهل دوران جاهلیت و بت پرستی به دور بود.

 

حجت الاسلام جباری حضرت فاطمه (س) را مظهر عبودیت پروردگار و مظهر مجاهدت و شهادت مظلومانه دانست و اضافه کرد: باید تلاش کرد با پیروی از آن بزرگوار، وجود درونی خود را تقویت کنیم./1317/202/ب1

ارسال نظرات