۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۳۲۱۷۴۹

اجتماع بزرگ فاطمیون و تشییع 11 شهید در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اجتماع عزادارن فاطمی همراه با تشییع پیکر 11 شهید با حضور زائران و مجاوران رضوی در مشهد برگزار شد.
تشييع شهدا همزمان با اجتماع فاطميون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با سوم جمادی الثانی مصادف با شهادت مظلومانه دخت نبی مکرم اسلام، مردم مشهد در حالی که پیکر پاک 11 شهید را بردوش داشتند از میدان شهدای مشهد به سمت حرم رضوی حرکت کردند.


عزاداران فاطمی در حالی که رخت سیاه بر تن داشتند با سربندهای «یا فاطمه» شهیدان دفاع مقدس را درون حجله هایی مزیّن به گل های سفید و پرچم های سیاه حمل کردند.


سیل عزاداران فاطمی حین بارش باران با سر دادن شعارهای «یا زهرا، حسین حسین شعار ما است شهادت افتخار ما است و این گل پرپر از کجا آمده» مسیر تعیین شده را پیمودند.


عزداران در انتها همراه با پیکر پاک شهیدان دفاع مقدس در صحن جامع رضوی تجمع کردند و خطبه فدکیه برای نخستین بار امسال در جمع عزاداران فاطمیّون قرائت شد.


در ادامه شرکت کنندگان در این اجتماع با مقتل خوانی آیت الله علم الهدی، مرثیه سرایی و نوحه خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت به سر و سینه زدند و در عزای حضرت زهرا(س) اشک ماتم ریختند.


در انتها جمع کثیری از زائران و مجاوران رضوی به امامت آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان بر پیکر پاک این شهبدان اقامه نماز کردند.


گفتنی است، پیکر پاک این شهیدان؛ فرج الله زمانیان، ابوالقاسم بهشتی، علیجان یوسفی، ابراهیم رسولی، قاسم زمانی، جواد شریفی تربتی، مرتضی پیله جان و اکبر روشندل پس از طواف در حرم رضوی در گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مشهد به خاک سپرده می شود./1308/202/ب1

ارسال نظرات