۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۳۲۱۷۱۶
کارشناس دینی:

ماندگاری دین اسلام مرهون ولایت مداری حضرت زهرا است

خبرگزاری رسا ـ نیلچی زاده گفت: ویژگی بارز حضرت فاطمه(س) که سبب شده حضرت ولیعصر(ع) ایشان را الگوی خود بدانند ولایت مداری ایشان بود که باعث سرافرازی پرچم اسلام شد.
خانم فروغ نيلچي زاده

فروغ نیلچی زاده، کارشناس مذهبی رسانه ملی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با سبک زندگی فاطمی گفت: زنان ما باید در ارتباط با همسرانشان همسر فاطمی و در ارتباط با فرزندان مادر فاطمی باشند، ممکن است برخی از خانم ها بگویند مگر شوهرانمان مثل حضرت علی(ع) هستند که ما فاطمه گونه باشیم.

وی ادامه داد: در جواب باید آسیه همسر فرعون را مثال بزنیم و ببینیم که خداوند در قرآن در مورد آسیه چه چیزهایی فرموده است، آسیه طلاق نگرفت بلکه صبر پیشه کرد و با همسر ظالم و ستمگری مانند فرعون زندگی کرد، فرعون ادعای خدایی می کرد، وقتی ادعای آسیه مبنی بر خداپرستی و پیروی از حضرت موسی را فهمید او را به شدت شکنجه کرد.

کارشناس و مشاور خانواده، اظهار داشت: زن خورشید زندگی است، این خورشید اگر درست عمل کند حتی در کسوف و خسوف زندگی هم می تابد، اگر قرار است مسیر زندگی را به عنوان مادر فاطمی پیش ببریم باید در بالای قله حضرت فاطمه زهرا(س) را ببینیم.

نیلچی زاده، بیان داشت: حضرت زهرا(س) در نوع ارتباط با زندگی شان تکلیفشان با خودشان معلوم بود و هدفشان در زندگی مشخص بود، به عنوان همسر و حامی ولایت آنقدر زیبا عمل کردند که برای همه عالم نشانه شدند، همه 12 امام معصوم الگویشان حضرت فاطمه(س) بوده است.

وی ابراز داشت: امام زمان(ع) حضرت زهرا(س) را حجت خود می دانند، ویژگی بارز حضرت فاطمه(س) که سبب شده حضرت ولیعصر(ع) ایشان را الگوی خود بدانند ولایت مداری ایشان بود، وقتی از ولایت حمایت کردند که کسی حامی ولایت نبود و حضرت علی (ع) تنها بودند، همان طور که در انقلاب اسلامی زنان ما زمانی برای حمایت دین در صحنه آمدند که مهلکه سختی بود و می دیدیم که در صف اول تظاهرات زنان بودند.

استاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: ماجرای بعد از سقیفه سبب شد در خانه ای که فرزندان و همسر هستند ولی حضرت زهرا(س) پشت در بروند چون اگر حضرت علی (ع) پشت در می رفتند حقیقت گم می شد و اگر فرزندان می رفتند آسیب پذیری بیشتر می شد.

نیلچی زاده در پایان گفت: پرچم اسلام سرافراز و سرپا نمی ماند جز این که حضرت زهرا(س) بعد از پیامبر اکرم(ص) به شهادت می رسیدند، همانطور که خود حضرت وقتی این خبر را از پدر گرامیشان شنیدند بسیار خوشحال شدند./869/302/ب1

ارسال نظرات