۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۳۲۱۵۴۱
مدیر موسسه قرآنی آل یاسین:

نبود مسجد و حسینیه از ضعف‎های دینی در مناطق محروم است

خبرگزاری رسا ـ مدیر موسسه قرآنی آل یاسین، نبود مسجد و حسینیه را یکی از محرومیت‌های دینی در مناطق مشترک برشمرد و گفت: با حمایت خیرین ۵۰ باب مسجد، ۴ باب حسینیه، ۶ باب خانه عالم و مکان موسسه آل یاسین را در میناب و جامعه الحفظ بیت‌الزهرا(س) را در بشاگرد احداث شد.
مسجد بين راهي

حجت الاسلام محمد شریف زاهدی مدیر موسسه قرآنی آل یاسین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: موسسه فرهنگی قرآنی آل یاسین میناب نزدیک به 7 سال در بسیاری از روستاهای محروم هرمزگان، سیستان و بلوچستان و گلستان دارای 11 هزار نفر عضو عمومی شیعه و سنی و 2 هزار نفر عضو ثابت فعالیت می کند.

 

وی افزود: موسسه آل یاسین با در نظر گرفتن دغدغه مقام معظم رهبری، درباره برنامه‌های قرآنی به طور عمومی و حفظ قرآن با محوریت جامعه الحفظ بیت الزهرا(س) به طور خاص به فعالیت می‌پردازد و در حال حاضر 3300 نفر را از هفت استان مرزی تحت پوشش و تربیت این طرح قرار داده است.

 

مدیر موسسه قرآنی آل یاسین ابراز داشت: این موسسه در طول سال اقدام به برگزاری مسابقات قرآنی، کتابخوانی، تفسیر قرآن، مسابقات اعتقادی و فضائل اهل بیت(ع) و پاسخ به شبهات وهابیت می کند.

 

وی ادامه داد: مسابقات قرآنی در طول سال به صورت مستمر با حضور 20 هزار نفر برگزار و جوایزی نظیر؛ هزینه‌ سفرهای زیارتی رایگان به مشهد مقدس، قم، جمکران را به شرکت‌ کنندگان اهدا می‌کند.

 

حجت الاسلام زاهدی در ادامه ابراز داشت: از سال 85 کار تبلیغ معارف قرآنی و دینی در استان هرمزگان آغاز و در حال حاضر قریب به 400 روحانی و مبلغ خواهر و برادر در مناسبت‌های مختلف به مناطق محروم اعزام می شوند.

 

وی، نبود مسجد و حسینیه را یکی از محرومیت‌های دینی در مناطق مشترک برشمرد و تصریح کرد: با حمایت خیرین 50 باب مسجد، 4 باب حسینیه، 6 باب خانه عالم و مکان موسسه آل یاسین را در میناب و جامعه الحفظ بیت‌الزهرا(س) را در بشاگرد تاسیس شد.

 

مدیر موسسه قرآنی آل یاسین با اشاره به فعالیت های موسسه قرآنی آل یاسین در راستای معرفی مکتب اهل‌بیت(ع) و ترویج معارف اسلامی، توزیع و اهداء قریب به 50 هزار جلد کتاب به مساجد، کتابخانه ها، مدارس ادارات، موسسات و کانون ها را از اهم این فعالیت ها برشمرد.

 

وی در پایان، برگزاری  3 هزار جلسه سخنرانی در حوزه ها، مساجد، تکایا، اماکن فرهنگی و مدارس و دانشگاه‌ها، تشکیل شعبه موسسه گفتگوی دینی در هرمزگان، تشکیل کلاس های آموزشی در30 شعبه با 2000 نفرعضو ثابت در سال، فارغ التحصیل بیش از  صد نفر مربی قرآنی و تبلیغی را از دیگر این فعالیت ها  ذکر کرد./851/302/ب3

ارسال نظرات