۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۳۲۱۵۱۷
امام جمعه پردیسان قم:

حزب الله نمونه کوچکی از ایران اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پردیسان با بیان این که لبنان نمونه کوچک شده ایران است، گفت: حزب الله از طرح امامت و امارت که در پردیسان در حال اجرا است بسیار استقبال کردند و خواستار اجرای این طرح در بیروت شدند.
قوامي امام جمعه پرديسان

به گزرش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پردیسان قم با اشاره به این که دیروز سالگرد اولین سفر مقام معظم رهبری به جبهه‌ها و روز راهیان نور بود، خاطرنشان کرد: راهیان نور باید رونق بیشتری داشته باشد زیرا تأثیرات زیادی برای یادآوری اصول و اهداف انقلاب دارد.


وی با بیان این که در لبنان هم راهیان نور دارند، ادامه داد: منطقه ای است به نام ملیتا که بسیار زیبا است و از درختان پوشیده و صخره های زیاد دارد و پیامبران زیادی در آن منطقه دفن شده‌اند؛ این منطقه به تعداد درختان شهید و مجروح دارد و از سال 1361 شمسی که اسرائیل جنوب بیروت را تسخیر کردند تا جلوی انقلاب ایران را بگیرند تنها نیرویی که مقابل آنها ایستاد همین نیروهای حزب الله بودند.


امام جمعه پردیسان با بیان این که حزب الله نمونه کوچکی از ایران است، افزود: همین گروه کوچک در مقابل اسرائیل ایستاده است و کسی جرأت حمله به ایران را ندارد؛ آمریکا مانند یک پدر که بالای سر بچه نامشروع خود ایستاده است از اسرائیل محافظت می کند زیرا اسرائیل کوچکتر از این است که بر علیه کشوری مانند ایران حرف بزند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که نیروهای حزب الله عاشق مقام معظم رهبری هستند، خاطرنشان کرد: ولایت پذیری آنها گاهی خیلی بیشتر از ایرانیان است.


وی با بیان این که راهیان نور تأثیر زیادی دارد، ادامه داد: همین راهیان نور در لبنان باعث شد که تمام گروههای لبنان اجماع کردند که حزب الله از ما دفاع می کند و نمی شود نام تروریست را بر روی آنها نهاد و اگر به راحتی می توانند در جامه راه بروند و امنیت داشته باشند به خاطر حزب الله است.
 

 

امام جمعه پردیسان با اشاره به روز شهید، ابراز داشت: در دیدار با خانواده های شهید انسان از این همه صبوری و مقاومت روحیه می گیرد و اینها سرمایه‌های اجتماعی ما هستند.

 

اجرای طرح امامت و امارت در بیروت
وی با اشاره به این که به دعوت حزب الله هفته گذشته برای تبیین طرح امامت و امارت به لبنان رفتم، افزود: نیروهای حزب الله گفتند که ما این طرح را مطالعه کرده‌ایم و از شما می‌خواهیم که این طرح را در لبنان اجرا کنید و قرار شد بعد از پردیسان در بیروت این طرح را اجرا کنیم؛ و جای تبریک دارد که این طرح به سرعت به پیش می رود و در کشورهای دیگر هم جای خود را پیدا کرده است.

 

لبنان به دنبال الگو برداری از انقلاب ایران است
حجت الاسلام والمسلمین قوامی خاطرنشان کرد: در لبنان می‌گفتند که اسلام و تفکر اسلامی تنها در ایران است و با تأسیس دانشگاه‌های اسلامی به دنبال الگو برداری از ایران هستند و حتی گلزارهای شهدایشان دقیقا مانند ما است و در حقیقت لبنان ایران دوم است.


وی در رابطه به انتخابات، ادامه داد: هفت ویژگی در انتخابات ایران وجود داشت از جمله رقابت امنیت، نجابت و دیگر موارد که رهبر به خوبی یاد کردند و مردم نشان دادند که با عمل و منطق می شود به نتیجه رسید نه با اغتشاش و نا امن کردن جامعه و این نجابت افرادی که رأی نیاوردند قابل تقدیر است.

 

امام جمعه پردیسان در خطبه اول با اشاره به آیه 35 سوره احزاب، اظهار داشت: مردان و زنان مسلمان مورد مغفرت و پاداش عظیم خداوند قرار خواهند گرفت و این آیه دوشادوشی زن و مرد را برای جامعه سازی اسلامی بیان می‌کند زیرا هیچ موقع مرد و یا زن به تنهایی نمی ‌وانند جامعه اسلامی را بسازند.


وی با بیان این که دو ماه جمادی مال پیامبر(ص) و دخترشان است، افزود: اسماء بنت عمیس از حبشه برمی گشت و دچار سختی بود و نزد زنان پیامبر(ص) امد و گفت در قرآن آیه ای هست که زنان را هم سنگ مردان معرفی کند و آنها گفتند که ما نمی دانیم و به نزد خود رسول الله(ص) آمد و اعتراض کردو همان لحظه این آیه نازل شد و آرام گرفت.


حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که مصداق بارز یک زن و شوهر که در سیاست و تربیت فرزند و ساخت مدینه فاضله دوشادوش هم باشند حضرت علی(ع) و فاطمه(س) هستند، خاطرنشان کرد: مردی که از زن خود استمداد می‌طلبد و زنی که از مرد خود دفاع می‌کند و در تمام مصادیق دیگر کفو هم بودند و هر دو قانع و اهل عبادت بودند.

 

زن به سبک اسلامی نباید محصور به خانه باشد
وی با اشاره به این که ذکر کثیر تسبیح حضرت زهرا(س) است، ادامه داد: چنین زن و مردی در جامعه دچار مغفرت و اجر عظیم می‌شوند؛ زیرا نیمی از جامعه را نمی‌شود به کنج خانه فرستاد بلکه باید پیامبر وار از آنها استفاده کرد.


امام جمعه پردیسان ابراز داشت: حضرت زهرا(س) در زندگی خود حضور سیاسی عجیبی داشت و اوجش در قضیه فدک است که با دو غصب روبرو شد و یکی حق خودش یعنی فدک و یکی حق همسرش یعنی خلافت؛ حضرت زهرا زنان را جمع کرد و با چادر به دفاع از حق پرداخت و در خطبه فدکیه مانند یک فقیه به 35 آیه از قرآن استدلال کرد و نشان داد که فقیه بوده است و دفاع احساسی کافی نیست و باید دفاع مستدل به وحی کرد.


وی با بیان این که برخی به حضور زنان در راهپیمایی‌ها ایراد می‌گرفتند که صدای آنان را نا محرمان می‌شنوند، افزود: این حرف اسلامی نیست بلکه برای دفاع از حق زنان هم مسؤول هستند و الگوی زنان جامعه باید حضرت زهرا(س) باشند./843/پ201/ج

ارسال نظرات