۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۳۲۱۴۹۹
آیت الله کعبی در گفت وگو با رسا مطرح کرد؛

حرکت بر مدار ولایت، رهایی بخش کشور از مشکلات داخلی و توطئه های خارجی/ سه جریانی که گفتمان انقلاب را تهدید می کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، آهنگ حرکت کشور بر مدار ولایت و گفتمان اصیل انقلاب را عامل رهایی بخشی کشور از مشکلات موجود و توطئه های بین المللی دانست و ماهیت سه جریانی تهدید کننده گفتمان انقلاب اسلامی را تشریح کرد.
آيت الله کعبي آيت الله کعبي
آیت الله عباس کعبی در گفت وگو با خبرگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرمایشات بسیار مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار روز پنجشنبه با رییس و اعضای مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان ستون خیمه اسلام، انقلاب و تشیع و حافظ دیانت و استقلال و کرامت کشور همواره رهنمودهای بسیار مهمی را ایراد کرده و علی رغم توطئه های گسترده دشمنان، انقلاب اسلامی را به سلامت عبور داده اند.
 
وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب در دیدار با رییس و اعضای مجلس خبرگان رهبری نکات بسیار مهمی را مطرح فرمودند، اظهار داشت: مطالبه و شاخص اصلی مورد تاکید و تصریح حضرت آقا، انقلابی بودن مجلس خبرگان است، این انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی فکر کردن یک گفتمان است.
 
آیت الله کعبی با اشاره به این که گفتمان انقلاب، گفتمان اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت و امام و رهبری است، یادآورشد: این گفتمان استقلال، آزادی، پیشرفت و عدالت را در جمهوری اسلامی تضمین و حرکت کشور به سمت تمدن سازی را هموار می کند.
 
وی افزود: توجه به گفتمان انقلاب اسلامی هم در اهداف، وظایف و ماموریت های انقلاب و هم در قانون اساسی و هم برپایه ولایت فقیه و هم توجه به اقتضائات و مسائل روز امروز یک وظیفه عقلی و شرعی است.
 
وی تنها راه برون رفت از مشکلات و معضلات معیشتی و مسائل گوناگونی که در کشور هست را در گروه توجه به این گفتمان و تلاش برای اجرایی کردن آن ارزیابی کرد.
 
آیت الله کعبی اضافه کرد: امروز تبلور گفتمان انقلاب اسلامی، اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی، طراحی برای جهش علمی و جبران کمبود پیشرفت علمی ایجاد شده و صیانت و مصون سازی فرهنگی است.
 
آیت الله کعبی در ادامه گفت وگو با رسا به تشریح ماهیت سه جریانی پرداخت که امروز گفتمان انقلاب اسلامی و روحیه انقلابی گری را تهدید می کند که نخستین جریان، جریان روشنفکری غربی و جریان غرب گرا است که در داخل کشور نیز تحرکاتی را از خود نشان می دهد.
 
وی تاکید کرد: جریان غرب گرا معتقد است مسیر و متن توسعه از غرب می گذرد؛ این جریان متاسفانه در مقابل دشمنان اسلام و دشمنان ایران و دشمنان استقلال و آزادی و پیشرفت این ملت، منفعلانه عمل می کند.
 
آیت الله کعبی جریان نفع گرا را دومین جریان مقابل جریان انقلابی و گفتمان انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: این جریان، بر خلاف جریان غرب گرا، یک جریان رفتاری است که به فکر انباشت ثروت و قدرت در قالب کارکرد جناحی و گروهی است و از گفتمان انقلاب اسلامی فاصله دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: جریان سوم، جریان عمل گرا و محافظه کار است، این جریان همیشه تلاش می کند که وضع موجود را حفظ کند، در حالی که نه تنها با ایستایی وضع موجود را نمی تواند حفظ کند بلکه همواره به عقب نشینی از سنگرهای انقلاب اسلامی تن می دهد.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: این سه جریان در مقابل جریان انقلاب و ولایت سه آسیب درونی انقلاب اسلامی است، هنگامی که رهبر معظم انقلاب مطالبه می کنند که خبرگان باید انقلابی باشد، این هم در بینش و رفتار و هم در عزم و اراده و روحیه انقلابی و ایجاد تحول در دستگاه های گوناگون کشور اعم از قوا و دستگاه های گوناگون و عموم کشور باید تبلور یابد.
 
آیت الله کعبی خاطرنشان کرد: آهنگ حرکت کشور بر مدار ولایت با شاخص انقلابی گری می تواند کشور را از مشکلات داخلی و توطئه های بین المللی نجات دهد؛ راه پیشرفت و عدالت را همواره کند و کشور را به سمت تحقق تمدن نوین اسلامی با هدایت های ولایت پیش ببرد.
 
وی با بیان این که مجلس خبرگان پنجم انقلابی و ولایی است، گفت: مجلس خبرگان باید گفتمان ولایت را به عنوان یک وظیفه به پیش ببرد؛ این گفتمان در خبرگان پنچم از طریق حضور فعال خبرگان، تبیین حقایق انقلاب اسلامی و کمک به مسؤولان و ملت برای حل مشکلات معیشتی و معضلات موجود خود را نشان می دهد. /924/ت302/ج
ارسال نظرات