۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۶
کد خبر: ۳۲۱۴۷۲
رییس بنیاد مستضعفان:

آبادانی کشور با درآمد نفتی محقق نمی شود/ افزایش نرخ سود بانکی فعالیت اقتصادی را زمینگیر کرده است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد مستضعفان در اختتامیه کنگره ملی افتصاد مقاومتی با اشاره به فعالیت های بنیاد امور مستضعفان در جهت رفع محرومیت زدایی گفت: کشور با پول نفت آباد نمی شود و با افزایش نرخ سود بانکی نمی توان کار اقتصادی انجام داد.
حضور محمد سعيدي کيا در دانشگاه خواجه نصير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد سعیدی‌کیا رییس بنیاد مستضعفان بعدازظهر دیروز پنجشنبه 20 اسفندماه در اختتامیه کنگره ملی اقتصاد مقاومتی که در مرکز همایش ها صدا و سیما، برگزار شد، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی باید از دولت شروع شود.

 

رییس بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: دولت پرچمدار و بسترساز است و مهمترین کار برای تحقق اقتصاد مقاومتی بسترسازی آن است تا مردم در آن سمت حرکت کنند و به این باور برسند که اقتصاد مقاومتی با حضور ملت محقق خواهد شد، برای حضور مردم در عرصه باید اعتماد آنها جلب شود و مسؤولان به مردم اعتماد کنند و بستر فراهم کردن شرایط را برای مردم مناطق محروم مهیا کنند.

 

وی با تأکید براینکه کشور با پول نفت آباد نمی‌شود و این موضوع در چند سال اخیر به تجربه ثابت شده است، اظهار داشت: آبادی کشور توسط مردم انجام می شود هر چه بیشتر شاهد افزایش این حضور مردم باشیم کشور آبادتر خواهد شد، باید مناطق را آباد کنیم و بعد از آن از منطقه خارج شویم و برای منطقه طرح رفع محرومیت لازم است تا از محرومیت خارج شود.

 

سعیدی‌کیا با اشاره به فعالیت های بنیاد امور مستضعفان اظهار داشت: فعالیت بنیاد مستضعفان باکمیته امداد متفاوت است و بنیاد باید در رفع محرومیت کار کند.  در یکی از مناطق کرمان به نام قلعه گنج برای محرومیت‌زدایی برنامه‌ریزی و فعالیت های کردیم، امروز 80 هزار جمعیت محروم این منطقه به سمت آبادانی و رفع محرومیت پیش می‌رود، شعار ما با مردم برای مردم است و بسترسازی کردیم تا مردم خودشان فعالیت کنند و در یکسال که در منطقه قلعه‌گنج به دنبال آباد کردن آن و رفع محرومیت‌زدایی قدم برداشتیم.  

 

رییس بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: ابتدای انقلاب تاکنون پول زیادی برای آبادانی صرف شده است اما شاهد  آبادانی مناطق محروم نبودیم. البته برای آبادانی آب، برق و راهسازی انجام دادیم و  در بهبود شرایط موثر است اما کافی نیست و باید مسائل آموزشی، بهداشتی و معیشتی مردم  مناطق محروم حل شود.

 

وی با اشاره به فعالیت های بنیاد امور مستضعفان در برخی مناطق محروم برای ایجاد اشتغال زایی گفت: در منطقه ای مثل قلعه گنج با وجود گرمای بیش از 50 درجه ظرفیت لازم برای تولید کنجد توسط احداث کارخانه فراهم شد و بعد، آن را به مردم منطقه واگذار کردیم، در دو، سه ماه توانستیم اعتماد مردم منطقه را جلب کنیم و هر سرمایه‌گذاری و یا احداث کارخانه‌ای ادامه کار به مردم واگذار می‌شد.

 

سعیدی کیا با اشاره به ایجاد تعاونی های به کمک مردم در منطقه گفت: وقتی کارها به خود مردم واگذار شود منطقه در جهت رشد و توسعه قرار می گیرد، با امکانات بومی میهمان سرا در  قلعه گنج ساختیم و در این منطقه نخلستان های زیادی وجود داشت و برای توسعه آن منطقه اقدام به دادن وام به کشاورزان کردیم.

 

رییس بنیاد مستضعفان در بخشی از سخنان خود با انتقاد از افزایش سودهای بانکی در کشور گفت: هیچ کار اقتصادی با 22 درصد سود جواب نمی‌دهد و به صرفه نیست و اگر سود بانکی کاهش نیابد با مشکل مواجه خواهیم شد و بانک ها با روش‌های غیر معمول خود نرخ سود بانکی را افزایش می‌دهند./818/203/ب3

 

ارسال نظرات