۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۳۲۱۴۵۷
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی:

22 اسفند روز تبیین افتخار آفرینی رزمندگان 8 سال دفاع مقدس است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با بیان این که شهدا نماد فرهنگ ایثار و شهادت هستند، گفت: در روز 22 اسفند بزرگداشت شهدا باید رشادت‌های، فداکاری ها و همچنین از خودگذشتگی های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس برای جوانان تبیین و بازگو شود.
حجت‌الاسلام حسن هنرمند مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان مرکزي

حجت‌الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان داشت: بنیاد شهید وامور ایثارگران استان مرکزی به مناسبت روز بزرگداشت شهدا برنامه‌های متعددی را در نظر گرفته است.

 

 

شهدا نماد فرهنگ ایثار و شهادت

حجت‌الاسلام هنرمند با بیان این که شهدا نماد فرهنگ ایثار و شهادت هستند، گفت: در روز 22 اسفند بزرگداشت شهدا باید رشادت‌ها، فداکاری ها و همچنین از خودگذشتگی های رزمندگان  8 سال دفاع مقدس برای جوانان تبیین و بازگو شود.

 

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی خاطر نشان کرد: شهدا و  ایثارگران با صبر، پایداری و اطاعت از ولایت فقیه توانسته اند در مقابل جهانخواران و ظلم و ستم آنان، پیروز و سربلند باشند و مایه افتخار جهان اسلام شوند.

 

 

تهاجم فرهنگی بدخواهان و شرایط حساس حاکم در جامعه

حجت‌الاسلام هنرمند بیان کرد: امروز با توجه به تهاجمات فرهنگی بدخواهان و دشمنان و شرایط حساس حاکم در جامعه، نسل امروز بیش از دیروز نیازمند این خاطرات هستند تا بیشتر با سیره شهدا آشنا شوند و راه و منش آنان را ادامه دهند.

 

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده به منظور روز بزرگداشت شهدا اظهار داشت: از جمله این برنامه‌ها، برگزاری همزمان 500 یادواره شهید در 500 مسجد فعال در سطح استان مرکزی با همکاری سپاه روح الله استان، سازمان تبلیغات و اداره ارشاد استان مرکزی، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف تحت عنوان جام شهدا با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان است.

 

 

برگزاری برنامه های روز بزرگداشت شهدا

حجت‌الاسلام هنرمند افزود: برگزاری پیش کنگره دانش‌آموزی950  شهید دانش‌آموز استان مرکزی در سالن امام علی اراک با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان، عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدا و تعویض پرچم گلزار شهدا و آذین‌بندی سطح شهر با موضوعیت ایثار و شهادت با همکاری شهرداری اراک از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت بزرگداشت شهدا است.

 

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با اشاره به این که از دیگر برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این مجموعه برگزاری مراسم ویژه همسران و مادران شاهد در روزهای 20 تا 22 اسفندماه در سطح تمامی شهرستان‌های استان مرکزی و ارسال پیامک صوتی ومتنی با همکاری شرکت مخابرات استان است، گفت: ازجمله برنامه‌های انجام شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 94، کاشت 6 هزار اصله درخت در روز درختکاری با همکاری اداره منابع طبیعی استان مرکزی، مسابقه طراحی و نقاشی و دلنوشته دانش‌آموزان با همکاری اداره کل آموزش وپرورش استان است.

 

 

حجت‌الاسلام هنرمند افزود: برگزاری 237 کمیته موارد خاص در سال 94 و اجرای طرح پایش سلامت با حضور پزشکان عمومی و متخصص در منزل خانواده‌های شهدا و جانبازان و مداوای آنها از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید در سال 94 بوده است و همچنین پرداخت حق پرستاری به یک هزار و 55 جانباز تحت پوشش بنیاد که به پرستار نیاز دارند و پرداخت حق پرستاری به 585 نفر از والدین شهدا نیز از دیگر برنامه‌ها است.

 

 

شایان ذکر است، استان مرکزی بیش از شش هزار و 300 شهید و 12 هزار و 400 جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است./842/302/ب1 

ارسال نظرات