۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۳۲۱۴۳۵
استاد حوزه علمیه قم:

ابتلای به گناه عمر انسان را کوتاه می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که ابتلای به گناه عمر انسان را کوتاه می کند، گفت: در مقابل کارهای خیر عمر انسان را طولانی کرده و برای او برکت و رحمت به دنبال دارد.
اثرات گناه بر زندگي انسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام یزدانی، استاد حوزه علمیه قم شامگاه امروز در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که ابتلای به گناه عمر انسان را کوتاه می کند، گفت: در مقابل کارهای خیر عمر انسان را طولانی کرده و برای او برکت و رحمت به دنبال دارد.


وی با اشاره به روایتی از حضرت رسول(ص) در این باره افزود: حضرت رسول(ص) می فرمایند که خیلی از انسان ها به دلیل گناهانی که انجام می دهند خدا عمرشان را کم می کند و در طرف مقابل خیلی از بندگان خدا قرار بود عمرشان کم باشد ولی به دلیل اعمال نیک و کارهای خداپسندانه عمرشان طولانی می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: حضرت علی (ع) می فرمایند که گناهانی که انسان ها انجام می دهند، دارای آثار منفی عمومی است ولی هر گناه اضافه بر این آثار دارای آثار خاصی است.

 

حجت الاسلام یزدانی سلب توفیقات الهی، عذاب اخروی و دنیوی، بی برکتی، خشم خدا و دوری از عبادت های جمعی و فردی را از آثار مشترک و عمومی گناهان عنوان کرد و گفت: برخی گناهان در کنار این آثار، آثار منفی خاص خود را دارند که در فرازهای دعای کمیل به برخی از گناهان که موجب رسوایی، برآورده نشدن دعاها و تغییر نعمت ها می شود اشاره شده است.


وی ادامه داد: بر اساس سخنان امام سجاد(ع) بی احترامی به والدین و بی احترامی به استاد سبب کم شدن عمر و تمسخر دیگران، ذکر عیوب مردم و قمار موجب رسوایی انسان می شود.


استاد حوزه علمیه قم وظیفه انسان گنهکار را توبه و جبران گناهان عنوان کرد و گفت: اگر انسانی گناهی مرتکب شد نباید بر آن اصرار داشته باشد و باید هیچ گناهی را کوچک نشمارد و انسان گنهکار هر چه سریع تر باید توبه کند تا مورد غضب الهی قرار نگیرد.


حجت الاسلام یزدانی یادآورشد: کسی که می خواهد خداوند حال معنوی خوبی به او بدهد و چشم دلش باز شود باید چشم خود را کنترل کند و کسی که گناه را عذاب الهی و دوری از معنویت ببیند خیلی ساده‌تر می تواند خود را از گناهان در امان نگه دارد./968/پ202/ی

ارسال نظرات