۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۳۲۱۴۰۲
کارشناس دینی:

حضرت زهرا حجاب را پرده‏نشینی و انزوای زنان نمی ‏دانستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: حضرت زهرا(س) در عین آن که حجاب کامل را رعایت می‏ کردند، حجاب را پرده‏نشینی و انزوای زنان نمی ‏دانستند و در عرصه‏ های مختلف اجتماعی و سیاسی شرکت فعال داشتند.
ايام سوگواري حضرت زهرا(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام رامین سپهوند استاد گفتمان های دانشجویی در گفتمان دینی با موضوع علل دیدگاه تخریبی غرب نسبت به حجاب و عفاف که امروز در دانشگاه علمی کاربردی شهرستان میناب برگزار شد با اشاره به اهمیت حجاب، گفت: بسیاری از مسائل در محیط های اسلامی و مذهبی، به ویژه در محیط ایران بعد از انقلاب جمهوری اسلامی حل شده و به بسیاری از این سوالات پاسخ کافی و قانع کننده داده شده، ولی باز اهمیت موضوع ایجاب می کند که مسأله حجاب به طور گسترده تر مورد بحث قرار گیرد.


وی افزود: بدون شک در عصر ما که بعضی نام آن را عصر برهنگی و آزادی جنسی گذاشته اند و افراد غرب زده بی بند و باری زنان را جزئی از آزادی او می دانند سخن از حجاب گفتن برای این دسته ناخوشایند و گاه افسانه ای و متعلق به زمان های گذشته است.


استاد گفتمان دینی اضافه کرد: ولی مفاسد بی حساب و مشکلات و گرفتاری های روز افزونی که از این آزادی های بی قید و شرط به وجود آمده سبب شده که تدریجا گوش شنوایی برای این سخن پیدا شود.


حجت الاسلام سپهوند ابراز داشت: بحث در این است که آیا زنان در یک مسابقه بی پایان در نشان دادن اندام خود و تحریک شهوات و هوس های آلوده مردان درگیر باشند و یا باید این مسائل از محیط اجتماع برچیده شود و به محیط خانواده و زندگی زناشویی اختصاص یابد؟.


وی ادامه داد: اسلام طرفدار برنامه دوم است و حجاب جزئی از این برنامه محسوب می شود، در حالی که غربی ها و غربزده های هوس باز طرفدار برنامه اولند! اسلام می گوید کامیابی های جنسی اعم از آمیزش و لذت گیری های سمعی و بصری و لمسی مخصوص به همسران است و غیر از آن گناه و مایه آلودگی و ناپاکی جامعه است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت حجاب از دیدگاه حضرت فاطمه(س) تصریح کرد: اگر حضرت صدیقه طاهره سرمشق زنان و جامعه باشد، جامعه رو به تزاید و ترقی خواهد بود، در غیر این صورت در دنیا و آخرت عذابی دردناک در انتظار آنان است.


حجت الاسلام سپهوند ابراز داشت: در خصوص لزوم الگوگیری از سیره حضرت زهرا(س) به دو نکته اشاره می‌شود که از مصادیق برجسته شیوه‌ زندگانی حضرت زهراست که نسل کنونی باید اسوه خود قرار دهد.


استاد گفتمان دینی در بخش پایانی سخنان خود به تلاش‏ های سیاسی و اجتماعی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(س) در عین آن که حجاب کامل را رعایت می‏ کرد، حجاب را پرده‏نشینی و انزوای زنان نمی ‏دانست و در عرصه‏ های مختلف اجتماعی و سیاسی شرکت فعال داشت./851/202/ب1

ارسال نظرات