۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۳۲۱۳۲۲
آیت الله مکارم شیرازی:

انقلاب اسلامی پاسخ عملی به دشمنان دین داد/ نظام آموزشی ما باید از غرب فاصله بگیرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به شبهه‌ای که قبل از انقلاب اسلامی مبنی بر نادیده گرفتن زنان به اسلام وارد شده بود گفت: انقلاب اسلامی پاسخ عملی به شبهات بوده است و امروزه در بسیاری از موارد در ایران زنان از مردان پیشی گرفته‌اند.
 حضرت آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی پاسخ عملی به ایرادهایی است که سالیان دراز به اسلام وارد می‌کردند، اظهار کرد: یکی از این ایرادات این بود که می‌گفتند دین افیون توده‌هاست و زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد برخی از سران گروه‌هایی که این شبهه را مطرح کرده بودند به اشتباه خود اعتراف کرده و گفتند ما نمی‌دانستیم که اسلام می‌تواند چنین انقلابی را ایجاد کند.
وی ادامه داد: دومین شبهه‌ای که مطرح کرده بودند این بود که در اسلام قشر زنان و بانوان نادیده گرفته شده است ولی امروز ما می‌بینیم که بانوان در بسیاری از مسائل از مردان پیشی گرفتند و انقلاب اسلامی پاسخی عملی به این شبهات داده است.
این مرجع تقلید با بیان این که برای پیمودن راه خدا و تقرب به خدا دو مسیر مهم وجود دارد افزود: نخستین مسیر این است که انسان خودش تجربه کند و هر کجا خطا کرد بازگردد ولی مسیر دیگر استفاده از الگوها و اسوه‌هایی است که به ما معرفی شده‌اند و شناخت آن‌ها بسیار اهمیت دارد.
وی با بیان این که طبق آیات قرآن سه اسوه به ما معرفی شده است، بیان کرد: نخستین مورد آن پیامبر اکرم (ص) است که در سوره احزاب آمده است؛ دومین الگو آسیه همسر فرعون بود و حضرت مریم که در پاکدامنی نمونه بود به عنوان سومین الگویی است که در قرآن معرفی شده است.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: ما باید همواره با قرآن مأنوس باشیم و هر چه با قرآن بیشتر آشنا شویم می‌توانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم؛ یکی از کتاب‌هایی که می‌تواند مطالعه آن در کنار قرآن مفید باشد نهج البلاغه است.
وی با بیان این که قرآن مسیر زندگی را به ما نشان می‌دهد، تصریح کرد: ما باید علم را برای خدا بخواهیم و از این فرهنگ دانشگاهی که از خارج به ما رسیده است دور شویم و توجه داشته باشیم که قرآن بهترین منبع و الگو برای ما خواهد بود./858/پ202/ج
ارسال نظرات