۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰
کد خبر: ۳۲۱۲۸۶
معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

امام جماعت رکن اصلی و اساسی مسجد است

خبرگزاری رسا ـ معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان امامت، ماموم، فعالیت و مکان را چهار مؤلفه مسجد در تراز اسلامی نام برد و گفت: امام جماعت رکن اصلی و اساسی مسجد است.
حجت الاسلام معتمدي، رييس كانونهاي فرهنگي هنري مساجد استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، شب گذشته در آیین بیست و سومین سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در جمع اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان کاشان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان با تسلیت ایان شهادت فاطمه زهرا(س)، گفت: استان اصفهان با 710 کانون فرهنگی هنری مساجد در بین استان های کشور در رتبه نخست قرار دارد.

 

وی افزود: از 22 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور 710 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان اصفهان فعالیت دارند.

 

حجت الاسلام معتمدی در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه مهم مسجد در اسلام و انقلاب اسلامی، از امامت، ماموم، فعالیت و مکان به عنوان چهار مؤلفه مسجد در تراز اسلامی نام برد و افزود: امام جماعت رکن اصلی و اساسی مسجد است.

 

معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تأکید کرد: همه این نهادهای مساجد باید بر محور امام جماعات مساجد فعالیت های خود را تنظیم کنند.

 

حجت الاسلام معتمدی همچنین اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد را از فعالان در عرصه فرهنگ دینی نام برد و افزود: در این عرصه کانون های فرهنگی هنری مساجدی موفق تر هستند که توانایی این را داشته باشند که بتوانند بین امام جماعت مسجد و جوانان پیوند و ارتباط برقرار کنند.

 

به گفته وی، مساجد بهترین مکان برای پرورش نسل نوجوان و جوانان کشور در مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان اسلام است.

 

مصطفی جوادی مقدم رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان نیز تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال در این شهرستان را یکصد و هشتاد کانون اعلام کرد و افزود: از این تعداد کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان کاشان 136 کانون در شهر و 44 کانون در روستاهای این شهرستان فعالیت دارند.

 

وی همچنین تعداد کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان کاشان را یکصد و پنج باب کتابخانه اعلام کرد و یادآور شد: بیش ار یکصد و ده جلد کتاب در این کتابخانه ها موجود است.

 

جوادی مقدم سرانه مطالعه در شهرستان کاشان را فاجعه بار خواند و افزود: متأسفانه سرانه مطالعه در شهر تاریخی فرهنگی کاشان کمتر از دو دقیقه است.

 

شایان ذکر است، در آیین بیست و سومین سالگرد تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد همراه با رونمایی از میثاق نامه کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان کاشان و تجلیل و تقدیر از 35 نفر از مدیران مسؤول کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان کاشان و رابطان فرهنگی و دوستداران کتاب در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد./1307/202/ب1

ارسال نظرات