۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۳۲۱۲۷۱
امام جمعه خمین:

شهدا ضامن سعادت و اقتدار ملت ایران اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خمین شهدای ایران اسلامی را ضامن سعادت و اقتدار ملت بزرگ ایران اسلامی دانست و گفت: امروز مردم و مسؤولان باید همواره بر تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنند و این مهم را به عنوان یک افتخار بزرگ بدانند.
حجت الاسلام سيد علي حسيني امام جمعه خمين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام سید علی حسینی، امام جمعه خمین شامگاه چهارشنبه 19اسفند ماه در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم علی اکبر عربی در خمین، بیان کرد: شهدای ایران اسلامی جانانه در مقابل دشمنان و بدخواهان ایستادگی کردند و سبب افتخار آفرینی های ریادی شدند.

 

امام جمعه خمین شهدای ایران اسلامی را ضامن سعادت و اقتدار ملت بزرگ ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز مردم و مسؤولان باید همواره بر تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنند و این مهم را به عنوان یک افتخار بزرگ بدانند.

 

تکریم از خانواده های شهدا وظیفه ای مهم و همگانی

حجت الاسلام حسینی با بیان این که شهداضامن پیروزی و سعادت ملت بزرگ ایران اسلامی هستند، گفت: امروز همه و همه آسایش، امنیت سربلندی و عزت امروز کشور در حوزه تمامی عرصه ها مدیون شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم هستیم.

 

امام جمعه خمین با تاکید بر این که  تکریم از شهدا و خانواده های  شهدا بسیار مهم و وظیفه ای همگانی است، خاطر نشان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا و تجلیل و تکریم از مقام شامخ شهدا وظیفه ای مهم است که باید در راس امورات مردم و مسؤولان قرار گیرد.

 

وی با بیان این که خانواده بزرگ شهیدا انقلاب اسلامی افتخاری بزرگ برای ایران اسلامی هستند، گفت: خانواده معظم شهدا بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی جامعه اسلامی محسوب می شوند و صبر و استقامت این بزرگان الگوی بزرگ و با اهمیت است.

 

ریشه بیداری اسلامی از فرهنگ ایثار و شهادت است

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که شهدا والامقام تأثیر مهمی در افزایش روحیه حق طلبی و مبارزه با ظلم و استکبار دارند، گفت: تفکر شهادت و جان دادن در راه حق طلبی از سوی سالار شهیدان در دین مبین اسلام نهادینه شده و این قدرت نرم اسلام و حکومت اسلامی ایران است که در برابر ظلم با خون خود می ایستد.

 

امام جمعه خمین با اشاره این که ریشه بیداری اسلامی از فرهنگ ایثار و شهادت است و با این فرهنگ هر شهیدی صدها ادامه دهنده راه دارد، بیان کرد: پیام شهدا این است که با تمام توان برای حفظ و حراست از ارزشهای اسلام ناب محمدی تلاش شود و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه همواره زنده بماند.

 

شایان ذکر است، علی اکبر عربی در روستای سرکوبه از توابع شهرستان خمین در سال 1355 چشم به جهان گشود و سرانجام در درگیری با نیروهای تکفیری و تروریستی و در جریان آزادسازی شهرهای شیعه نشین نبل و الزهرا به خیل شهدای مدافع حرم شتافت و این شهید والا مقام جانشین فرماندهی گردان سه امام حسین از لشکر علی بن ابیطالب بود.

 

گفتنی است، شهرستان خمین از توابع استان مرکزی در طول عمر بابرکت انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس یک هزار شهید، دو هزار و 500 جانباز و 90 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. /842/202/ب2

ارسال نظرات