۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۳۲۱۲۶۷

روایت عضو جامعه مدرسین از تاکید مرحوم آیت الله واعظ نسبت به وظیفه سنگین خبرگان در حمایت از رهبری

خبرگزاری رسا ـ نماینده منتخب مردم خراسان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت‌الله واعظ طبسی 15 روز پیش از رحلتشان در دیداری خصوصی فرمود «شرایط الان خبرگان، شرایط دوره اول است؛ بحث‌هایی که علیه ولایت بود، امروز هم وجود دارد. ما در چنین شرایطی نسبت به رهبر معظم انقلاب تکلیف داریم».
بزرگداشت آيت الله واعظ طبسي در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی نماینده منتخب مردم خراسان در مجلس خبرگان رهبری امشب در مراسم بزرگداشت و ترحیم آیت‌الله عباس واعظ طبسی که با حضور مراجع و علما و دیگر اقشار مردمی در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی اظهار داشت: حضرت رسول اکرم(ص) می‌فرمایند «اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء»؛ هرگاه عالمی بمیرد رخنه ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می شود.

 

وی ادامه داد: روایت فوق از احادیثی است که عامه و امامیه در منابع مختلف روایی از پیامبر اکرم(ص) نقل کرده‌اند و دارای نکته بسیار مهم و ثمر بخشی است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: خلاء ناشی از فقدان یک عالم ارزشمند دینی را هیچ عنصر و شخصیت و قدرتی نمی‌تواند پر کند؛ حتی شخصیت برجسته‌ای همچون ریاست جمهوری که عنصر خدوم و ارزشمندی باشد، باز هم نمی‌تواند خلاء به وجود آمده را برطرف کند مگر این‌که عالمی از جنس وی، جای او را بگیرد.

 

وی ابراز کرد: خلأیی که از رحلت عالم برجسته‌ای همچون آیت‌الله واعظ طبسی به وجود آمد، جز با عالمی از جنس ایشان پر نخواهد شد؛ آیت‌الله واعظ طبسی تجربه‌های فراوانی آموخته بود و دوران‌های مهمی را گذارند تا این‌که نزد شخصیت‌های علمی و دینی دارای احترام گشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان این‌که امام رضا(ع) زکریا بن آدم را مأمون خود در امور دینی و دنیایی مردم دانسته بودند، خاطرنشان کرد: زمانی که خبر ارتحال زکریا بن آدم به امام جواد(ع) رسید، ایشان پیام تسلیتی صادر کرده و در بخشی از آن فرمودند «رحمت خداوند بر او باد روزی که به دنیا آمد و روزی که از این دنیا رخت بربست و روزی که مبعوث خواهدشد».

 

نماینده منتخب مردم خراسان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که در زندگی آیت‌الله واعظ طبسی هیچ چیزی خلاف تقوا و منش و رفتار امام رضا(ع) یافت نمی‌شود، عنوان کرد: آیت‌الله وحید خراسانی در دیداری خصوصی سخنانی درباره آیت‌الله واعظ طبسی بیان کردند و فرمودند او مرد بزرگی است.

 

وی ابراز کرد: از صمیم قلب خود از رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنم که در پیام تسلیت رحلت آیت‌الله واعظ طبسی، ایشان را یار صدیق امام راحل و برادر همدل و همزبان و مهربان خود معرفی کردند؛ این تشکر من سیاسی نبوده و از صمیم قلبم است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی تصریح کرد: مردم خراسان انقلاب و حضرت امام خمینی(ره) را با سه شخصیت شهید هاشمی نژاد، آیت‌الله واعظ طبسی و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شناختند؛ این سه شخصیت نماد تفکر و اندیشه بلند امام بوده و ارکان انقلاب شناخته شدند.

 

وی گفت: این عالم فقید 15 روز پیش از رحلت شان در دیداری خصوصی که با ایشان داشتم فرمود «شرایط الان خبرگان، شرایط دوره اول است، بحث‌هایی که علیه ولایت بود، امروز هم وجود دارد. ما در چنین شرایطی نسبت به رهبر معظم انقلاب تکلیف داریم».

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: این‌که رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله واعظ طبسی را یار همدل و همزبان خود خواندند، بی جهت نیست؛ همه گروه‌ها و احزاب و شخصیت‌ها همان‌طور درباره انقلاب و رهبر معظم انقلاب فکر کنند که آیت‌الله واعظ طبسی می‌اندیشید و بدانند که در شرایط کنونی، وظیفه سنگینی نسبت به رهبر معظم انقلاب دارند.

 

وی عنوان کرد: ما امروز در سایه وفاداری به ارزش‌ های انقلاب به جایی رسیدیم که در عرصه‌های بین المللی و نظامی درخشیده‌ایم؛ ملوانان آمریکایی را به اسارت می‌گیریم و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ باید قدردان این ارزش‌ها و رهبر معظم انقلاب باشیم./997/

ارسال نظرات