۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۳۲۱۱۸۹
حجت الاسلام والمسلمین قریشی مطرح کرد؛

سبک زندگی فاطمی به صورت کاربردی تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: زن و مرد در حیطه مسؤولیت‌های خانوادگی وظیفه بخصوصی دارند که بر فعالیت اجتماعی‌ شان اولویت دارد.
جلسه شوراي عالي زنان آذربايجان غربي جلسه شوراي عالي زنان آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی شورای عالی زنان استان گفت: اگر زن از ایفای نقش اجتماعی محروم شود، از رشد اجتماعی او کاسته می‌شود و جامعه‌ای که زنان آن از رشد فکری و اجتماعی محروم باشند مسلماً جامعه رشد یافته‌ای نخواهد بود، زیرا جامعه از آحاد انسان‌هایی تشکیل می‌شود که با تربیت‌ها و فرهنگ‌های متفاوتی از خانواده‌ها شکل می‌گیرند و وارد اجتماع می‌گردند.

 

وی در ادامه افزود: گفتمان زنان گفتمانی غالب در سطح جوامع است و ازآنجاکه نیمی از هر جامعه را زنان تشکیل می‌دهند، مسائل مربوط به آنان حائز اهمیت است؛ و شخصیت والای زن هنوز آنطور که باید و شاید در جامعه ترسیم نشده است. 

 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: زن و مرد برحسب توانایی‌هایشان، مسئولیتی اجتماعی بر دوش دارند اما باید در نظر داشت هر یک از زن و مرد در حیطه مسئولیت‌های خانوادگی، وظیفه بخصوصی دارند که بر فعالیت اجتماعی‌شان اولویت دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به تقسیم‌بندی‌های اسلام در خصوص وظایف زن و مرد، گفت: زنان وظیفه مدیریت داخلی و انجام کارهای مربوط به خانه و مردان وظیفه نان‌آوری را بر عهده‌دارند؛ درنتیجه برای هر یک از زن و مرد فعالیت‌های اجتماعی در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: مسؤولیت اجتماعی زنان در کنار اولویت دادن به مسؤولیت‌های خانوادگی معنا پیدا می‌کند و زنان باید به اندازه مردان اعتلای فکری و قدرت تحلیل پیدا کنند.

 

امام‌جمعه ارومیه خطاب به بانوان گفت: برای حل مشکلات قشر زنان اقدام کنند و جامعه زنان باید کار فرهنگی را در اولویت خود قرار دهند و شناخت و آگاهی به قشر زنان، آن‌ها را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن مقاوم می‌سازد.

 

وی تأکید کرد: سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) که در زمینه برخورد با امیرمؤمنان (ع) به عنوان همسر و در زمینه برخورد با فرزندان به عنوان مادر و در زمینه سیاسی به عنوان مدافع ولایت و در زمینه اخلاق و دین که یک معلم بود، باید برای جامعه فرهنگ‌سازی شود.

 

امام‌جمعه ارومیه در پایان گفت: باید کاری شود که زندگانی اهل‌بیت (ع)به یک مسأله کاربردی در زندگی مسلمانان تبدیل شود./936/202/ب3

ارسال نظرات