۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۳۲۱۱۶۴
معاون تهذیب مدرسه علمیه حاج شهبازخان کرمانشاه:

کلام الهی نباید در مهجوریت قرار بگیرد/ طلاب به تعمق در آیات وحی و سیره ائمه بپردازند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب مدرسه علمیه حاج شهبازخان با اشاره به اینکه کلام الهی نباید در مهجوریت قرار بگیرد، گفت: طلاب باید از زمان تحصیل خود بیشترین بهره را برده و به تعمق در آیات وحی و سیره ائمه بپردازند.
قرآن کريم

حجت الاسلام حمید جلالی، معاون تهذیب مدرسه علمیه حاج شهبازخان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، توجه به آموزه های قرآن کریم را عاملی مهم در موفقیت تحصیلی و زندگی طلاب دانست و ابراز داشت: توجه به آموزه های دینی و بهره‌گیری از آیات نورانی قرآن کریم موجب کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی می شود.


حجت الاسلام جلالی طلاب را موظف به فراگیری و فهم اندیشه‌های ناب اسلامی دانست و افزود: طلاب باید از حداکثر زمان خود در دوران تحصیلی در جهت بهره‌گیری از آیات قرآن کریم و تفسیر آیات الهی استفاده کنند و به تعمق در سبک و سیره زندگی ائمه اطهار علیهم السلام بپردازند.


معاون تهذیب مدرسه علمیه حاج شهبازخان کرمانشاه بیان داشت: کلام و آیات خداوند متعال نباید در مهجوریت قرار گیرد و این آیات نورانی شایسته توجه بیش از این است زیرا دستورالعملی کامل و بی نقص برای زندگی متعالی را در اختیار بشر قرار می دهد.


وی تصریح کرد: طلاب با گام نهادن در مسیر کسب معارف الهی باید به عنوان الگویی کامل به نشر و تبیین آیات دین پرداخته و مردم را به تعمق در این آیات و بکارگیری آن ها در زندگی خود تشویق و ترغیب کنند، این امر مستلزم درک عمیق طلاب از آیات الهی است.


حجت الاسلام جلالی ادامه داد: بر این اساس به منظور انس بیشتر طلاب با کتاب وحی و معجزه جاوید پیامبر اکرم (ص) جلسات روانخوانی و تفسیر قرآن کریم در ایام هفته در مدرسه علمیه حاج شهبازخان برگزار شده و طلاب از این جلسات حض معنوی می برند.


معاون تهذیب مدرسه علمیه حاج شهبازخان با اشاره به لزوم رفع ابهامات و بهره مندی طلاب از محضر اساتید برجسته خاطرنشان کرد: طلاب مدرسه علمیه حاج شهبازخان بصورت هفتگی از حضور اساتید و علمای ربانی بهره برده و جلسات درس اخلاق با حضور این اساتید برجسته برگزار می شود.


وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به نکات اخلاقی بسیار زیاد نهفته شده در حدیث شریف کسا، عنوان داشت: توجه به حدیث شریف کسا با توجه به مقام این حدیث در نزد خداوند متعال و نکات اخلاقی بسیاری که در آن نهفته است موجب سعادتمندی افراد شده و بر روابط صحیح خانوادگی بسیار تأکید می کند.


حجت الاسلام جلالی در پایان یادآور شد: طلاب مدرسه علمیه حاج شهبازخان با بهره‌گیری از انوار نورانی این حدیث گرانقدر، هر هفته به تلاوت حدیث کسا پرداخته و امید است که اثرات و توجهات خاصه ائمه اطهار علیهم السلام متوجه زندگی مردم شده و در سایه توجه به آموزه های دینی زندگی پربار و سعادتمندانه ای را دنبال کنند./857/302/ب2

ارسال نظرات