۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۳۲۱۱۴۴
حجت الاسلام حسین خانی مطرح کرد؛

اقتدا به منش امام خمینی؛ مهم‌ترین شاخصه طلبه تراز تمدن اسلامی

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه‌های علمیه تأسی به سیره امام خمینی(ره) را مهم‌ترین شاخصه طلبه تراز تمدن اسلامی دانست و گفت: طلاب حداقل باید مشی امام خمینی(ره) را در حد خود، به نمایش بگذارند تا مردم در مواجهه با او به دین، حوزه و روحانیت گرایش پیدا کنند نه اینکه خدایی ناکرده ذهنیتی منفی برای آنها به وجود آید.
حجت الاسلام هادي حسين خاني، معاون تهذيب حوزه هاي علميه سراسر کشور

حجت الاسلام هادی حسین خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بیان ویژگی های طلبه تراز تمدن اسلامی پرداخت و ابراز داشت: چنین طلبه ای باید از لحاظ فضائل اخلاقی در یک سطحی باشد که وقتی مردم به او نگاه می کنند، به یاد امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بیفتند.


معاون تهذیب حوزه‌های علمیه تصریح کرد: طلبه ممکن است به لحاظ علمی و یا جنبه های دیگر در سطح طلبه تراز انقلاب اسلامی نرسد؛ اما حداقل باید مشی امام خمینی(ره) را در حد خود، به نمایش بگذارد تا مردم در مواجهه با او به دین، حوزه و روحانیت گرایش پیدا کنند نه اینکه خدایی ناکرده ذهنیتی منفی برای آنها به وجود آید.


وی در تبیین بایسته هایی که در گزینش طلاب باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد، اظهار داشت: حوزه برای اینکه بتواند در مأموریت خود موفق باشد طبیعتا باید افرادی را انتخاب کند که از حداقل های لازم برای انجام این رسالت بزرگ برخوردار باشند.

 

صلاحیت خانوادگی داوطلبان حوزه معیار مهمی در پذیرش است
حجت الاسلام حسین خانی افزود: خصوصیات شخصیتی این افراد باید به لحاظ هوش، استعداد، علاقه و انگیزه در سطح قابل قبولی باشد و تعهد لازم را به اسلام، حوزه علمیه و زی طلبگی داشته باشد؛ صلاحیت های خانوادگی نیز لازمه انجام این مأموریت بزرگ است.


معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به ساز و کارهای موجود در پذیرش افراد برای ورود به حوزه علمیه گفت: برای پذیرش افراد با آنها مصاحبه می شود و همچنین تحقیقاتی در مورد وضعیت خانوادگی و دینی آنها به عمل می آید.


حجت الاسلام حسین خانی ادامه داد: به تازگی تست هایی طراحی شده که به ما در شناخت خصوصیات شخصیتی افراد و آمادگی آنها برای ورود به این عرصه کمک می کند.


وی خاطرنشان کرد: دوره 10 روزه ای نیز به عنوان میثاق طلبگی طراحی شده است که در ابتدای طرح اختبار و تثبیت حوزه برگزار می شود؛ داوطلبان ورود به حوزه در طول این چند روز در فضای طلبگی قرار می گیرند و با چشم انداز پیش روی تعلیم و تربیت حوزه آشنا می شوند./928/ت302/س

ارسال نظرات