۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۳۲۱۱۳۷
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

شکوفایی مدارس علمیه خراسان مرهون تلاش‌های آیت‌الله واعظ طبسی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: افزون بر نقش‌آفرینی مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی، یکی از عوامل اصلی شکوفایی حوزه‌های علمیه خراسان نیز تلاش‌های این عالم فقید بود.
حجت الاسلام يعقوبي- آيين بزرگداشت مرحوم آيت الله واعظ طبسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در آیین بزرگداشت مرحوم آیت‌الله عباس واعظ طبسی، نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان و تولیت آستان قدس رضوی که در شیروان برگزار شد، با اشاره به خدمات این عالم ربانی به اسلام و انقلاب، اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی تمام عمر خود را در راه خدمت به اسلام و انقلاب و امام رضا (ع) صرف کرد.

 

وی با اشاره به جایگاه و قدرت معنوی و مالی آستان قدس رضوی، اضافه کرد: تولیت آستان قدس رضوی به معنای داشتن دولت اقتصادی و قوی است که حتی گاهی دولت‌ها برای امور مملکت از این آستان پول و کمک می‌گرفتند اما با وجود این آیت‌الله واعظ طبسی همواره ساده‌زیست بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری اینکه اگر این عالم فقید حقوق واقعی خود را از تولیت آستان قدس رضوی می‌گرفت از ثروتمندترین انسان‌های روی زمین می‌شد، ادامه داد: به جای این، مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی حقوق اندکی هم که از محل تولیت آستان قدس رضوی می‌گرفت را صرف کمک به ساخت موزه، کتابخانه و امکانات برای زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی می‌کرد.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه آیت‌الله واعظ طبسی عالم وارسته‌ای بود که در عرصه مال و ثروت دستش باز بود اما با وجود این هیچ‌گاه نلغزید، خاطرنشان کرد: درواقع یکی از ویژگی‌های بارز این عالم فقید این بود که شرایط مال و ثروت‌اندوزی برای وی مهیا بود اما مال‌زده و ثروت‌زده نشد و این آزمون را با موفقیت طی کرد.

 

وی با اشاره به اینکه مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی همه عمرش را در راه خدمت به اسلام و نظام دینی صرف کرد، ادامه داد: این عالم بزرگوار مال و مقام داشت اما هیچ کدام از این داشته‌ها او را دچار لغزش نکرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: این عالم ربانی یکی از افرادی بود که از ابتدای پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی تا پایان عمر از همه گردنه‌ها و فتنه‌ها به سلامت عبور کرد و همیشه یار وفادار امام راحل و رهبر معظم انقلاب باقی ماند.

 

وی با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی قبل و بعد از انقلاب در راه امامت، مرجعیت دینی و ولایت‌فقیه ثابت‌قدم بود، افزود: با رحلت این عالم بزرگوار، ملت و نظام جمهوری اسلامی یکی از شخصیت‌های مهم و کلیدی خود را از دست داد اما حوزه‌های علمیه وظیفه دارند اجازه ندهند جای این علمای بزرگ خالی بماند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه مدیریت آیت‌الله واعظ طبسی در آستان قدس رضوی چشمگیر بود، به برنامه‌های توسعه‌ای حرم مطهر رضوی پرداخت و تصریح کرد: پیش از انقلاب مساحت حرم امام رضا (ع) تنها چهار هزار هکتار بود اما با تلاش و مدیریت امینانه مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی این میزان اکنون به بیش از 55 هزار هکتار افزایش یافته است.

 

وی با تأکید بر اینکه می‌بایست طلاب و روحانیان جوان از این عالم بزرگ الگو گرفته و راه وی را ادامه دهند، اضافه کرد: افزون بر نقش‌آفرینی مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی، یکی از عوامل اصلی شکوفایی حوزه‌های علمیه خراسان نیز تلاش‌های این عالم فقید بود از این رو حوزه‌های علمیه خراسان در ادامه راه این عالم بزرگ مسؤولیت بیشتری دارند./9314/202/ب1

ارسال نظرات