۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۳۲۱۱۲۵
آیت‌الله نوری همدانی:

شاخصه های امام و رهبری باید محور حرکت و فعالیت ما قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفت: ‌ صهیونیست‌ها از تصمیم شورای همکاری خلیج فارس در معرفی کردن حزب الله به عنوان تروریسم بسیار خوشحال شده‌اند زیرا ضربه خوردن حزب الله مقدمه پیشگیری از فراگیری بیداری اسلامی است.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار اساتید سطوح عالی حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: یکی از برکات انقلاب اسلامی که تحولی در کل دنیا ایجاد کرد، شناختن دشمن از دوست است.

 

استاد درس  خارج حوزه علمیه قم بیان کرد:قبل از انقلاب اسلامی، کشورها و دولت‌های فراوانی خودشان را علاقه مند به اسلام معرفی می‌کردند اما در واقع مسأله جغرافیایی، باعث این عنوان گذاری بود.

 

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی باعث شد تا اسلام واقعی و مسلمانان واقعی معرفی شده و از اسلام گرایان دروغین جدا ساخته شوند.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران بر محور اسلام ناب و ولایت فقیه به مسیر خود ادامه می‌دهد؛ ولایت فقیهی که از لحاظ تقوا، علم، مدیریت  و شناخت اوضاع زمان در بهترین جایگاه‌ها قرار دارد.

 

وی افزود: همه باید بر محور ولایت فقیه حرکت کنیم؛ شاخصه‌هایی که از سوی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب مطرح می‌شود، باید در محور فعالیت‌های ما قرار گیرد.

 

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ‌استکبار ستیزی یکی از شاخصه‌های انقلاب اسلامی است؛ استکبار به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی در راستای تضعیف دین مبین اسلام است.

 

وی یادآور شد:چنانچه کشورهای اسلامی تیکه تیکه و کوچک شوند، ضعیف شده و در سیطره دشمنان اسلام قرار می‌گیرند و همین امر، اسلام را ضعیف می‌کند.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی تأکید کرد: عربستان به خوبی می‌داند که تحت سیطره آمریکا ماندن از حرام‌ترین اعمال است؛ اما چون ضعیف شده و ترس از دست دادن قدرت را دارد، خود را تحت سیطره دشمنان اسلام برده است.

 

وی گفت: علمای شیعه و تبعیت مردم از علما باعث شده که دشمن نتواند در نظام اسلامی ایران نفوذ کرده و این کشور را ضعیف کند؛ اما برای ادامه راه خود در تلاش است تا برخی از علمای شیعه به سوی افکار خود بکشد و مردم نیز به تبع از آنان، افکار غرب را بپذیرند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم به مفاسد حب جاه و مقام برای مسلمانان اشاره کرد و گفت:‌ شورای همکاری خلیج فارس که همگی زیر سیطره دولت عثمانی بوده‌اند و امروز هم از هیچ پایگاه مردمی برخوردار نیستند، به ناچار برای حفظ جاه و مقام خود، علیه مسلمانان حقیقی نقشه می‌کشند؛ این نقشه کشی‌های شوم امروز به سوی تروریسم معرفی کردن حزب الله رفته تا جنایات تکفیری‌ها را بپوشانند.

 

وی تأکید کرد:‌ صهیونیست‌ها از تصمیم شورای همکاری خلیج فارس در معرفی کردن حزب الله به عنوان تروریسم بسیار خوشحال شده‌اند  زیرا ضربه خوردن حزب الله مقدمه پیشگیری از فراگیری بیداری اسلامی است.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: عربستان و برخی از کشورهای عربی هزینه‌های بسیاری را صرف خاموش کردن بیداری اسلامی و دشمن سازی برای جمهوری اسلامی ایران می‌کنند تا لبخند دشمنان اسلام را بخرند!

 

وی اظهار داشت:‌ پیوند نامبارک شورای همکاری خلیج فارس با تکفیری‌های برادرکش و تصمیم این شورا بر تروریسم معرفی کردن حزب الله را محکوم می‌کنیم.

 

این مرجع تقلید بیان کرد: باید اتحادیه‌ای از علمای استکبار ستیز جهان تشکیل شود تا سمبلی در برابر نقشه‌های اسرائیل و صهیونیست قرار گیرد؛ چنین اقدامی باعث می‌شود که نظریات حقیقی اسلام ناب به گوش مسلمانان برسد و مردم فریب کشورهای اسلام ستیز را نخورند./997/پ202/ج

ارسال نظرات