۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۳۲۱۰۹۹
عضو هیأت علمی جامعة‌المصطفی:

هیچ شخصیتی در دفاع از حریم ولایت به جایگاه حضرت زهرا نمی‌رسد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی جامعة‌المصطفی العالمیه با بیان این‌که هدف حضرت زهرای مرضیه(س) از ولایت‌مداری روشنگری، بیان حق و دفاع از حق بود، گفت: هیچ شخصیتی در دفاع از حریم ولایت به جایگاه حضرت زهرا نمی‌رسد.
حضرت زهرا(س)

حجت‌الاسلام محمد دشتی، عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی العالمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که حضرت زهرا(س) به عنوان شاخص‌ترین فرد دفاع از ولایت مطرح هستند، گفت: برای رسیدن به این مطلب کافی است مروری بر ایستادگی و صلابت حضرت در مقابل غاصبان خلافت و امامت داشته باشیم.

 

وی حضرت فاطمه(س) را اولین شهیده راه ولایت برشمرد و افزود: در دفاع از حریم ولایت و مقام و منصب خلافت الهی حضرت صدیقه کبری(س) تمام وجود و هستی خود را خالصانه فدا کرد و از هیچ خطری نهراسید.

 

عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی العالمیه اظهار داشت: هدف حضرت زهرای مرضیه(س) از ولایت‌مداری روشنگری، بیان حق و دفاع از حق بود، اما مخالفان تاب ایستادگی و دفاع حضرت را نیاوردند و به ایشان آسیب‌هایی را وارد کردند که همین ظلم و تعدی موجب شهادت بی بی دو عالم و فرزندشان حضرت محسن(ع) شد.

 

حجت‌الاسلام دشتی با بیان این‌که هیچ شخصیتی در دفاع از حریم ولایت به جایگاه حضرت زهرا(س) نمی‌رسد، ادامه داد: حقیقت و مراتب وجودی حضرت زهرا(س) به قدری وسیع و عظیم است که شناخت این حقیقت و مراتب به آسانی برای کسی مقدور نیست.

 

وی بیان داشت: هر کس بتواند مقام حضرت زهرا(س) را بشناسد، می‌تواند شمه‌ای از مقام و عظمت رسول خدا را نیز درک کند و همین شناخت او را به سعادت و کمال برساند.

 

عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی العالمیه با اشاره به این که حضرت زهرا(س) اسوه زنان و بنا به تعبیر برخی روایات اسوه ائمه هدی(ع) و حجت حجج‌الله است، خاطرنشان کرد: الگوگیری از سیره اجتماعی حضرت زهرا(س) به ویژه برای بانوان که در مسائل اجتماعی با افراط‌ها و تفریط‌هایی رو‌به رو هستند بسیار مهم و ضروری است و می‌تواند راهی به سوی پیشرفت و تعالی باشد./907/ت302/س

ارسال نظرات