۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۳۲۰۹۵۳

روایت مقاومت طلاب و روحانیان سوریه در مستند «فاستقم»

خبرگزاری رسا ـ مقاومت طلاب و روحانیان سوریه به همت کارگردان مشهدی در مستندی با عنوان «فاستقم» به تصویر کشیده شد.
سوريه سوريه سوريه

محمدمهدی خالقی، کارگردان و مستندساز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: مستند «فاستَقِم» روایت مقاومت طلاب، اساتید، کارکنان و مسؤولان مدرسه علمیه امام خمینی(ره) و نیز بیت رهبری در منطقه زینبیه و در اوج درگیری های دمشق طی سال های 2012 و 2013 است که با وجود تخلیه منطقه از سکنه، به دفاع از حریم حرم حضرت زینب(س) می پردازند.

 


وی با بیان این که بیانات امام خمینی(ره) در منشور روحانیت در حمایت از طلاب مجاهد و نکوهش قاعدین و متحجران در حوزه، ایده اولیه تهیه این مستند بوده است، افزود: در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) دمشق، طلابی از کشورهای مختلف آفریقایی و آسیایی و چند تن از مسؤولان مدرسه که ایرانی هستند به مقاومت در برابر متجاوزان پرداختند.

 

تهیه کننده و کارگردان مستند «فاستقم»، تصریح کرد: این مقاومت ستودنی، در مستند از سوی یکی از طلاب لبنانی که به عنوان مبلغ به مناطق عملیاتی در سوریه آمده است، روایت می شود.

 


خالقی با اشاره به اکران و رونمایی این اثر در مراسمی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی طی امشب، خاطرنشان کرد: مستند «فاستقم» به مدت حدود سی دقیقه و طی شش ماه به همت مرکز فرهنگی میثاق تولید و مراحل فیلمبرداری آن در سوریه انجام شده است.

 


گفتنی است، مستند «نبرد شیطان» پیرامون نبرد تاریخی سوریه و اسرائیل، دیگر اثر این کارگردان ارزشی در حوزه مقاومت بود که در سال 2012 تولید شد./930/302/ب1

ارسال نظرات