۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۲۰۸۷۱
پورابراهیمی، توکلی و علیمردانی تأکید کردند؛

تمدید مدت اجرای برنامه پنج ساله پنجم از افزایش مشکلات اقتصادی در سال آینده جلوگیری می کند

خبرگزاری رسا ـ موافقان تمدید برنامه پنج ساله پنجم با تأکید بر اینکه باید از هرگونه خلاء قانونی در ارائه برنامه جلوگیری کرد تأکید کردند: تمدید برنامه پنج ساله پنجم از افزایش مشکلات اقتصادی در سال آینده جلوگیری می کند.
مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدرضا پورابراهیمی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در موافقت با طرح دو فوریتی اصلاح ماده 235 قانون برنامه پنج ساله پنجم گفت: در حال حاضر دولت با تأخیر کاملاً واضح برنامه پنج ساله ششم را به مجلس ارائه داده است و همانطور که در گذشته نیز روال بر این بوده است که بودجه براساس برنامه تدوین شده است اما در حال حاضر نمی توان بودجه سال آینده را براساس برنامه ارائه شده از سوی دولت تدوین کرد.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید برنامه ششم را براساس ضوابط و قوانین در تابستان سال جاری به مجلس ارائه می داد بنابراین با توجه به تأخیر صورت گرفته باید برنامه پنج ساله پنجم برای یک سال دیگر تمدید شود تا سال آینده مشکل عدم فقدان برنامه در کشور وجود نداشته باشد.

 

در ادامه احمد توکلی نیز به عنوان موافق این طرح گفت: در ماده 188 دولت موظف به دادن بودجه چنددوازدهم در صورت تأخیر در ارائه لایحه بودجه شده است البته دولت هیچ برنامه ای را تحت عنوان برنامه ششم به مجلس ارائه نداده است بنابراین پیشنهاد شد که برای جلوگیری از هرگونه مشکل در سال آینده برنامه پنج ساله پنجم برای یک سال تمدید شود.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با انتقاد از اینکه چرا دولت به اصل 126 قانون اساسی توجهی نمی کند، افزود: اینکه دولت می گوید ما خود برنامه ششم را تنظیم می کنیم به نوعی تغییر در جای دولت و مجلس است و نمی توان بر خلاف سنت 70 ساله بررسی برنامه را انجام داد. بنابراین اگر برنامه ای نداشته باشیم سوء استفاده های شدید اقتصادی صورت می گیرد.

 

همچنین علیمردانی نیز به عنوان موافق تمدید یک ساله برنامه پنج ساله پنجم گفت: برای جلوگیری از هرگونه خلاء قانونی باید برنامه پنجم یک سال دیگر تمدید شود چرا که تصویب برنامه ششم تا پایان سال به هیچ عنوان مقدور نیست و در سال آینده نیز بررسی بودجه مقدم بر برنامه ششم است بنابراین برنامه پنج ساله باید یک سال تمدید شود./858/د102/ج1

ارسال نظرات