۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۳۲۰۷۸۹
استاد حوزه و دانشگاه:

عاشورا افتخاری برای شیعه و مکتبی انسان‌ساز است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: امروز شیعیان پیروی از مکتب عاشورا را افتخاری برای خود می دانند، مکتبی که جاودانه و انسان‌ساز است.
فرهنگ عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام خیری، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز امروز در چهاردهمین همایش سالانه دانشجویان شاهد و ایثارگر این مرکز آموزش عالی با بیان این‌که یکی از گزاره‌های اخلاقی که در گذر زمان تغییر نمی‌کند، انظلام است، اظهار داشت: انظلام به معنای ظلم‌پذیری است.


وی خاطرنشان کرد: نظام اسلامی از همان ابتدا زیر
بار ظلم نرفته و نخواهد رفت، چراکه بشریت به صورت فطری هیچ‌گاه و در هر دینی که باشد مایل نیست که زیر بار ظلم کسی برود. امروز شیعیان پیروی از مکتب عاشورا را افتخاری برای خود می دانند، مکتبی که جاودانه و انسان‌ساز است.


مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در فطرت انسان‌ها چیزی با عنوان میل به جاودانگی نهفته است و همه به دنبال جاودانه شدن هستند، شهادت بهترین راه جاودانه شدن در این جهان است و چیزی است که انسان را ماندگار می‌کند.


حجت‌الاسلام خیری شهادت و ایثار را رمز ماندگاری عنوان کرد و افزود: تا زمانی که روحیه شهادت و ایثار در بین مردمان ما وجود داشته باشد، دشمن نمی‌تواند نگاه کج به کشور و نظام اسلامی داشته باشد، همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند؛ ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد.


همچنین علی‌اکبر طاهری‌اقدم، قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سخنانی با اشاره به جان‌فشانی‌های جوانان این مرز و بوم در برابر تهاجم دشمنی که تمام دنیا پشتش بود، گفت: اگر امروز در صحنه جهانی حرفی برای گفتن داریم و در مذاکرات هسته ای به این نقطه رسیده‌ایم نتیجه و ثمره جان‌فشانی شهدای عظیم‌الشان انقلاب اسلامی است.


وی با بیان این‌که پس از قطعنامه 598 دانشجویان بسیار ناراحت بودند، افزود: پس از این قطعنامه امام(ره) پیام استقامت را به مردم ایران دادند که دریایی از حکمت بود، ایشان در این پیام دانشجویان و جوانان را به مبارزه علمی و عملی همه جانبه دعوت کردند که هم اکنون دلیل و حکمت آن پیام را درک می‌کنیم.


طاهری اقدم تأکید کرد: ما باید تمام تلاشمان را بکنیم تا راه شهدا را ادامه دهیم، راه مبارزه با باطل ادامه دارد و هم اکنون نیز مدافعان حرم در سوریه با داعش مبارزه می‌کنند، ما نیز باید پشت جبهه با تلاش‌های خود کشور را به پیش بریم تا بتوانیم ذره‌ای از جان‌فشانی‌های آنان را جبران کنیم./935/202/ب2

ارسال نظرات