۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۳۲۰۷۸۴
آیت الله مکارم شیرازی:

حزب الله نبود معلوم نمی شد چه بر سر سوریه، عراق و لبنان می آمد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: امروز حزب الله لبنان با الهام گرفتن از روحیه شهادت طلبی توانسته است در برابر دشمنان اسلام بایستند و اگر حزب الله نبود معلوم نبود چه بر سر سوریه، عراق و لبنان می آمد.
آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم و جمعی از پدران شهدا، با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران برای دنیا ناشناخته بود، اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس تمام قدرت ها از صدام حمایت کردند ولی بدلیل شناختی که از جمهوری اسلامی نداشتند در برابر ایران به زانو درآمدند.


وی با بیان اینکه یکی از ویژگی هایی که نظام جمهوری اسلامی را از سایر نظام ها مستثنی می کند روحیه شهادت طلبی است، بیان کرد: این روحیه از بیش از هزار و چهار صد سال و از زمان جنگ بدر و حنین و عاشورا به ما ارث رسیده است.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه روحیه شهادت طلبی نقطه قوت جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: ما باید توجه داشته باشیم که همواره مدیون شهدا هستیم و تکریم از خانواده های شهدا سرمایه عظیمی برای ما محسوب خواهد شد.


وی ادامه داد: خانواده های شهدا افتخار بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی محسوب می شوند، اگر شهدا و خانواده های شهدا در کشور فراموش شوند، اگر در آینده مشکلی برای کشور ایجاد شود دیگر کسی نمی ماند که به میدان برود.


این مرجع تقلید با بیان اینکه روحیه شهادت طلبی سلاحی موثر برای ما خواهد بود، بیان کرد: امروز فرهنگ شهادت طلبی از جمهوری اسلامی به سایر کشورها صادر شده است و ما نمونه هایی از این فرهنگ را در کشور عراق، یمن و لبنان مشاهده کرده ایم.


وی گفت: امروز حزب الله لبنان با الهام گرفتن از روحیه شهادت طلبی توانسته است در برابر دشمنان اسلام بایستند و اگر حزب الله نبود معلوم نبود چه بر سر سوریه، عراق و لبنان می آمد./858/پ202/ج1

ارسال نظرات