۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۳۲۰۶۳۴
آیت الله خاتمی:

مرحوم آیت الله واعظ طبسی از عمق جان نسبت به رهبر انقلاب ارادت ویژه داشت

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آیت الله واعظ طبسی از عمق جان نبست به رهبر معظم انقلاب ارادت ویژه داشت، گفت: ایشان به بنده می گفت اطاعتم نسبت به مقام معظم رهبری همانند اطاعت از امام است؛ هرچه ایشان دستور می دهند من اطاعت می کنم.
سيد احمد خاتمي

آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شخصیت انقلابی و علمی آیت الله واعظ طبسی گفت: بنده از سال 1354 با این عالم وارسته افتخار آشنایی دارم.


وی با اشاره به خاطره ای از روز نخست آشنایی با آیت الله واعظ طبسی افزود: بنده در روز ابتدای آشنایی نوجوانی 14 ساله بودم، استاد بنده ما را به ایشان معرفی کرد که تابستان حجره ای برای درس و تحصیل در مشهد داشته باشیم، قرار بود که آیت الله واعظ طبسی حجره ای در مدرسه آقا شیخ غلامحسین ترک که فرزندان او آقایان عبدخدایی هستند برای بنده بگیرند.


امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: روزی صبح منزل ایشان رفتیم و قرار بود بعد از ظهر به ما حجره بدهند که شنیدیم ایشان را گرفتند، بنده که با منزل ایشان تماس گرفتم دیدم که صدای آقای طبسی نیست بنده آن روزها خیلی ساواک را نمی شناختم اما فهمیدم که آن ها غریبه ها هستند.


وی با اشاره به آخرین برخورد با تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: بنده با ایشان تماس گرفتم و به ایشان گفتم که برای مجلس خبرگان کاندیدا شوند، به ایشان گفتم که این دفعه ان شاءالله رأی بالایی خواهید داشت و روی شما وفاق هست.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: بعدا ایشان به بنده گفت که من یک استخاره گرفته بودم که بد آمده بود ولی به احترام شما دوباره استخاره گفتم و مجددا بد آمد، از این بد آمدن به پایان رسیدن عمر ایشان معلوم شد؛ حدود 40 سال با این بزرگ ارتباط داشتیم.


وی با بیان این که از بین ده ها ویژگی آیت الله واعظ طبسی ولایتمداری ایشان مرا شیفه کرده بود، عنوان کرد: ویژگی مهم ایشان ولایتمداری بود، ایشان شاگردی امام را نکرده بود اما شاگرد مکتب حضرت امام به شمار می رفت، اگر نگوییم بیش از برخی شاگردان امام حداقل باید بگوییم به اندازه شاگردان امام، مکتب ایشان را گرفته بود و نسبت به امام چه قبل و په پس از انقلاب ولایتمدار بود.


آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: نخستین نماینده ولی فقیه در آستان قدس آیت الله واعظ طبسی تا آخر عمر حضرت امام بود، سپس نوبت به مقام معظم رهبری رسید؛ رهبر معظم انقلاب در پیام خود از آیت الله واعظ طبسی تعبیر به برادر کردند، برداری بیش از نیم قرن.


وی اضافه کرد: خود آیت الله واعظ طبسی به بنده گفت که رفاقت من با آقا به زمانی بر می گردد که ایشان در سنین جوانی بودند و هنوز محاسنی بر صورت شان نروییده بود و تا آخر عمر ادامه داشت؛ ایشان به بنده می گفت اطاعتم نسبت به مقام معظم رهبری همانند اطاعت از امام است؛ هر چه ایشان دستور می دهند من اطاعت می کنم.


عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آیت الله واعظ طبسی از عمق جان نبست به رهبر معظم انقلاب ارادت ویژه داشت، گفت: می توانم شهادت دهم که ایشان ولایتمدار بود، در عرصه ساده زیستی و مواضع سیاسی ولایی ایشان و فرهنگی سخن بسیار است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات