۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۳۲۰۶۱۶
مدیر مدرسه علمیه کوثریه:

تولید علم باید به‎روز، جدید و در رابطه با مصادیق فعلی جامعه باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه کوثریه گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تولید علم باید در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها انجام بگیرد که این علم باید به روز، جدید و در رابطه با مصادیق فعلی جامعه و در عین حال مطابق با موازین شرعی و حفظ اصالت دین باشد.
توليد علم

فرحناز ریاضی مدیر مدرسه علمیه کوثریه تهران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با اهمیت تحصیل دختران در حوزه علمیه، گفت: با توجه به اینکه تقریبا نیمی از جمعیت کشور ما را بانوان تشکیل می دهند، برای آنها باید برنامه‌ریزی‌های اساسی بخصوص در حوزه دین انجام شود و بهتر است بخشی از کسانی که به عنوان متصدی امور دینی بانوان انتخاب می شوند، از همین قشر باشند؛ چرا که راجع به برخی مسائل بانوان یک متصدی خانم، به دلیل آگاهی از امور مربوطه، هدایتگر خوبی می‌تواند باشد.

 

وی با اشاره به این مطلب که دین مبین اسلام حریم و حدود مرد و زن را از هم جدا کرده، گفت: باید یک سری از بانوان آموزش های لازم را ببینند تا راهنمایان آگاه و توانمندی برای سایر بانوان در حوزه دین و اصول و فنونی که خداوند متعال فرموده است، باشند.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثریه در در خصوص کارایی تحصیل کردگان حوزه خواهران برای جامعه گفت: طلاب این مدرسه بعد از فارغ التحصیلی می توانند در حوزه‌های پژوهشی و آموزشی و تبلیغ به کل جامعه خدمت کنند؛ به این صورت که هم میتوانند به مقاطع بالاتر راه یابند و هم می توانند در حیطه تحقیق و پژوهش که به عهده قشر فرهیخته گذاشته شده است  فعالیت موثر و مفید داشته باشند.

 

ریاضی افزود: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تولید علم باید در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها انجام بگیرد که این علم باید به روز، جدید و در رابطه با مصادیق فعلی جامعه و در عین حال مطابق با موازین شرعی و حفظ اصالت دین باشد، تا بتوانیم در این راستا حرف جدیدی برای گفتن داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: در حیطه تدریس بانوان می توانند در دانشگاه‌ها و مدارس علمیه و مراکز آموزشی مشغول به امر تحصیل شوند و در سطوح مختلف آموزش دهند و در نهایت هم، در حیطه مهمترین هدف حوزه که کار تبلیغ و ترویج است، به عنوان مبلغ در زمینه مسائلی مثل اصول دینی، اعتقادی، پاسخ گویی به شبهات، بیان احکام و هدایت جامعه به سمت دین  فعالیت کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثریه گفت: از نقاط قوت این مدرسه می توان محیط جذاب مدرسه و برخورد شایسته کارکنان با طلبه‌ها و تلاش دلسوزانه کادر مدرسه و منش اسلامی اساتید و سطح آگاهی و اطلاعات بسیار عالی آنها اشاره کرد.

 

ریاضی تاکید کرد: وجود امکانات رفاهی از قبیل فروشگاه، ورزشگاه، سایت، سالن کنفرانس و اجتماعات، کتابخانه مجهز، کلاس های مجزا، مرکز کارآفرینی و مهد کودک از امتیازات این مدرسه جهت رفاه حال طلبه ها است.

 

وی بیان داشت: در کنار مدرسه کوثریه مدارس پیش دبستانی، دبستان و دبیرستان کوثر هم قرار گرفته است که اعضای آنها می توانند از امکانات مدرسه ما استفاده کنند، که همین امتیاز سبب جذب نیرو در آینده هم خواهد شد؛ افزون بر این، مرکز مشاوره ای هم در مدرسه دایر است که در آن  3 مشاور بسیار توانمند، طلبه ها و حتی افراد خارج از مجموعه را درخصوص خانواده، ازدواج و مسائل فرزندان مشاوره می دهند.

 

مدیر مدسه علمیه کوثریه در رابطه با پذیرش این مدرسه گفت: مرکز ما در دو گروه تمام وقت و نیمه وقت به صورت حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری طلبه می‌پذیرد و در حال حاضر دوره تربیت مربی کودک که توسط حاج آقا فرهانیان از استید شهر قم برگزار می‌شود را به تازگی تمام کرده و دوره بعدی پس از نوروز 1395 شروع خواهد شد.

 

وی در ادامه افزود: در تابستان دوره تربیت مبلغ را خواهیم داشت که متعاقبا فراخوان می دهیم و افزون بر این، موسسه قرآنی ما هم اکنون فعالیت دارد و برگزار کننده دوره های آموزشی مختلف برای بانوان از داخل و خارج مدرسه می‌باشد و دوره‌هایی مثل طرح آموزش مفاهیم دینی به کودکان، طرح زیارت عاشورا برای بانوان مسن و طرح تدبر در قرآن را برگزار می کند.

 

شایان به ذکر است: مدرسه علمیه کوثریه از سال 1376 در خیابان وحدت اسلامی تهران تاسیس و درسال 1380 زیر نظر مرکز مدیریت خواهران قم تصویب شد و مطابق با برنامه ریزی معین از سوی این مرکز فعالیت می کند.

 

گفتنی است، موسس و متولی این مدرسه محمود لولاچیان می‌باشد./966/302/ب3

 

ارسال نظرات