۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۳۲۰۵۴۳
استاد حوزه علمیه قم:

حضرت فاطمه در عرصه سیاست و برخورد با دشمنان بانویی شجاع و بی‌نظیر بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم حضرت فاطمه را در عرصه سیاست و برخورد با دشمنان بانویی شجاع و بی‌نظیر خواند و گفت: ائمه اطهار همواره با دشمنان ملاحظاتی را در برخورد با آنان مراعات می‌کردند به عنوان نمونه امام علی(ع) در برابر معاویه به گونه‌ای ملاحظه می‌کند که معاویه مجبور می‌شود تا حدی شعائر دینی و اسلامی را رعایت کند اما برای حضرت زهرا(س) این ملاحظات و مراعات برداشته شده بود.
حجت الاسلام حسن برزگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام حسن برزگر استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در مسجد زینبیه ضمن تسلیت به مناسبت شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س) با اشاره به جایگاه رفیع آن حضرت گفت: در ارتباط با وجود حضرت زهرا(س) نکته مهمی وجود دارد و آن این است که فاطمه حلقه بین نبوت و امامت قرار گرفته است و این از مقدرات الهی است که این بزرگوار نقطه اتصال امام و نبی باشد.

 

وی در ادامه افزود: اگر روایات را مورد بررسی قرار دهیم به این نکته خواهیم رسید که شناخت این زاویه از وجود حضرت زهرا(س) در جهت کسب معرفت و آگاهی بسیار اهمیت دارد زیرا آن بزرگوار وجودی است که محور تمام کائنات قرار گرفته و تمام عالم به دور ایشان می‌چرخد.

 

فاطمه حجت خدا بر ما و امام زمان ما است

استاد حوزه علمیه قم با بیان فرمایش پیامبر اکرم در ارتباط با مقام شامخ حضرت زهرا(س) جایگاه آن حضرت را در میان ائمه اطهار برجسته دانست و اظهار کرد: حضرت زهرا شخصیتی برجسته و ممتاز بود که رسالت جهت دهی ائمه را در مسیر رسیدن به اهداف الهی بر عهده داشت به گونه‌ای که پیامبر اکرم(ص)در این رابطه می‌فرمایند ما حجت خدا بر مردم هستیم و فاطمه حجت خدا بر ما و امام زمان ما است.

 

این کارشناس حوزوی حضرت زهرا(س) را مادر تمام فضیلت‌ها و مناقب دانست و تصریح کرد: برخی از افراد از مقرب ترین فرشتگان الهی برترند آنچه به این گونه از انسان‌ها ارزش و برتری می‌دهد بر اساس معرفی قرآن و اسلام همان علم و ایمان و تقوی و ملکات فاضله انسانی است با توجه به این معیارها بانوی اسلام برترین زنان جهان در لسان پیامبر معرفی شده است.

 

حضرت فاطمه در عرصه سیاست و برخورد با دشمنان بانویی شجاع و بی‌نظیر بود

حجت الاسلام برزگر حضرت فاطمه را در عرصه سیاست و برخورد با دشمنان بانویی شجاع و بی‌نظیر خواند و ابراز کرد: ائمه اطهار همواره با دشمنان خود یک ملاحظاتی را در برخورد با آنان مراعات می‌کردند به عنوان نمونه حضرت امیرمومنان در برابر معاویه به گونه‌ای ملاحظه می‌کند که معاویه مجبور می‌شود تا حدی شعائر دینی و اسلامی را رعایت کند اما در حضرت زهرا این ملاحظات و مراعات برداشته شده بود.

 

وی در ادامه اضافه کرد: فاطمه نخستین شخصیتی بود که ملاحظه کاری را از شیوه خود برداشت دومین شخصیتی که ملاحظه کاری با دشمن نداشت وجود نازنین حسین بن علی است که در جریان کربلا زمانی که عقلا و بزرگان به آن حضرت اعتراض کردند که چرا در این نبرد خانواده خود را به همراه می‌بری حضرت ملاحظه را کنار گذاشت و فرمود خداوند می‌خواهد خاندان حسین(ع) را کشته و اسیر ببیند.

 

این استاد حوزه علمیه قم سومین شخصیتی را که بدون ملاحظه و مراعات با دشمنان برخورد می کند را امام عصر(عج)دانست و گفت: وجود مقدس امام زمان با دشمنان ملاحظه کاری ندارد ماجرای امام عصر ماجرایی ویژه و خاص است همان مسیری را که وجود مقدس حضرت زهرا(س)طی کرد امام زمان هم ادامه دهنده همان مسیر است افرادی موفق می‌شوند که در رکاب امام زمان(عج) به نبرد با دشمن بپردازند که فاطمه زهرا(س) را درک عمیق کرده باشند.

 

سیاست ائمه کنار گذاشتن هر گونه ملاحظه کاری منطقی و عقلایی است

حجت الاسلام برزگر سیاست ائمه بزرگوار را در کنار گذاشتن هر گونه ملاحظه کاری منطقی و عقلایی دانست و خاطرنشان کرد: یک وقت دشمن در تخریب ارزش های اسلامی و دینی آرام پیش می‌رود و در جهاتی لغزش و خطا بروز می‌کند اینجا جای ملاحظه کاری است اما وقتی دشمن شمشیر خود را از رو می‌بندد و آماده نبرد رودرو می‌شود در اینجا اگر کار با ملاحظه پیش رود از دین چیزی باقی نخواهد ماند.

 

وی در پایان گفت: قضیه حضرت زهرا به قدری عمیق و پراهمیت است که به خودی خود ماجرای کربلا را تحت تاثیر قرار داده است ما وظیفه داریم که در جهت آگاهی و معرفت مردم در شناخت شخصیت آن بانوی بزرگوار بکوشیم و تلاش کنیم ایام فاطمیه را چندین برابر بیشتر از عاشورا و حوادث آن جلوه‌گر کنیم./873/202/ب3

ارسال نظرات