۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۳۲۰۵۲۷
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور:

نیروهای متخصص و کاردان برای احیای فرهنگ اقامه نماز در استان‌ها تربیت کنیم

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه آسان سازی یکی از مؤلفه‌های اقامه نماز است، گفت: نیروهای متخصص و کاردان فرهنگ نماز در استان‌ها تربیت می‌کنیم.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور امروز (16 اسفند) در نشست هم اندیشی نماز بیان داشت: باید نماز در جامعه اقامه شود نه اینکه خوانده شود.

 

وی افزود: اگر نماز خوانده شود تأثیرات آن کم است، از این رو باید نماز اقامه شود تا تأثیر خودش را در زندگی فردی و اجتماعی ما بگذارد.

 

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اینکه برای اقامه نماز باید شرایط آن را فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: نماز برای همه اقشار است و متعلق به یک قشر خاص نیست.

 

مظفر اولین اصل نماز را آشناسازی دانست و گفت: آثار و برکات اقامه نماز را برای مردم بازگو کنیم و در آشناسایی جامعه با اقامه نماز از روش های مختلف استفاده کنیم.

 

وی با تأکید بر اینکه باید برای هر قشر و گروهی با همان زبان خاص خودش فرهنگ نماز را انتقال دهیم، افزود: برای مزدوجین جوان یک کتاب ساده در مورد برکات اقامه نماز پیش بینی کنیم تا آنان با جایگاه نماز در زندگی آشنا شوند.

 

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور از عدم استقبال اقامه نماز صبح در مساجد ابراز نگرانی کرد و بیان داشت: آثار و برکات اقامه نماز صبح را باید برای مردم مشخص کنیم.

 

مظفر آسان سازی را یکی از مؤلفه‌های اقامه نماز دانست و گفت: با آسان‌سازی مفاهیم قرآنی نماز را در اختیار دیگران قرار دهیم.

 


وی با بیان اینکه آثار و برکات اقامه نماز در زندگی فردی و شخصی ما در چارچوب قفسه سینه ما قرار نگیرد، بلکه از قالب خاطره به کتاب تبدیل کنیم، افزود: اقامه نماز نسخه الهی و بهترین راه پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.


این مقام مسؤول در خاتمه گفت: تربیت نیروهای متخصص و کاردان برای احیاء و ترویج فرهنگ نماز در اولویت ستاد اقامه نماز کشور است./831/202/ب2

ارسال نظرات