۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷
کد خبر: ۳۲۰۴۷۶
کارشناس مذهبی:

دشمن در پی نفوذ فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی گفت: زمانی که فرهنگ ضعیف باشد، دشمن نیز از جبهه ضعیف شده فرهنگ نفوذ خواهد کرد.
حجت الاسلام سيد محمد ابراهيم زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید محمد ابراهیم زاده هاشمی کارشناس مذهبی شنبه شب در مسجد سلمان شهرستان کاشان در ادامه سلسله سخنرانی های خود در سه محور تغذیه، سیاست و فرهنگ، از فرهنگ به عنوان دیوار شهر نام برد که مورد هدف اصلی دشمن قرار دارد.

 

وی افزود: دشمن برای ورود به شهر اگر از در تغذیه و از در سیاست نتواند به داخل شهر نفوذ کند، مطمئن باشید تلاش خواهد کرد تا از دیوار شهر که فرهنگ شهر است به داخل شهر نفوذ کند.

 

حجت الاسلام ابراهیم زاده هاشمی گفت: زمانی که دیوار شهر به عنوان فرهنگ مطرح باشد، اگر دشمن به داخل شهر نفوذ کند این سؤال مطرح خواهد شد که درهای شهر که بسته بود، پس چگونه دشمن به داخل شهر نفوذ کرده است.

 

وی افزود: اگر درهای شهر بسته بودند و دشمن وارد شده باشد، شک نکنید دیوار شهر که فرهنگ شهر است خراب بوده و دشمن از توانسته از این فرصت برای نفوذ به داخل شهر استفاده کند.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به این که زمانی که فرهنگ ضعیف باشد، دشمن نیز از جبهه ضعیف شده فرهنگ نفوذ خواهد کرد یاد آور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمود، اگر مشکل فرهنگ در کشور حل شود، مشکلات اقتصادی و معیشتی هم حل خواهد شد. 

  

حجت الاسلام ابراهیم زاده هاشمی افزود: زمانی که فرهنگ ضعیف باشد برخی مبتلا به یک نوع آنفولانزای اجتماعی به نام آنفولانزای نیویورکی می شوند و فریب دشمن را می خورند و ایرانی بودن خودشان را فراموش می کنند و عاشق غرب و آمریکا می شوند.

 

وی افزود: درهمین کشور ایران، یکی از نمایندگان مجلس قاجار به انگلیسی ها می گوید، شما رئیس علی دلواری را نکشید من خودم او را می کشم چون اگر شما رئیس علی دلواری را بکشید او را شهید معرفی می کنند اما اگر من او را بکشم یاغی معرفی خواهد شد.

 

این کارشناس مذهبی یاد آور شد: این تفکر وجود داشت تا رسید به شیخ فضل الله نوری که او را روز روشن به دار زدند و یتیم خان ارمنی به جنازه او اهانت کرد و همه سوت و کف زدند و در نتیجه 15 سال بعد با روی کارآمدن رضا شاه، به مدرسه علمیه حمله کرد و چادر از سر ناموس مردم کشید.

 

حجت الاسلام ابراهیم زاده هاشمی گفت: امروز نیز در انتخابات گذشته دشمن برای مجلس لیست انگلیسی و داعشی می دهند و عده ای که آنفولانزای نیویورکی دارند برای آنها تبلیغ می کنند تا برخی که نباید وارد مجلس شوند را به مجلس بفرستند و این نتیجه بی توجهی به فرهنگ است، چرا که فرهنگ ما ضعیف است و نمی دانیم دوست و دشمن چه کسی است./1307/202/ب1

ارسال نظرات