۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۳۲۰۲۹۳
کارشناس علوم دینی:

جامعه اسلامی نیازمند روشنگری و بصیرت افزایی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سنجری گفت: جامعه اسلامی در هر حال نیازمند روشنگری و بصیرت افزایی است و اگر در آن زمان هم جامعه را آگاه کرده بودند الآن وضعیت اسلام اینگونه نبود.
شهادت حضرت زهرا

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محسن سنجری شب گذشته در ویژه برنامه شهادت حضرت زهرا (س) در مسجد حضرت جوادالائمه (س) روستای ده زیار کرمان با تبیین تاریخ اسلام بعد از رحلت نبی مکرم اسلام (ص)، اظهار کرد: متاسفانه بعضی از خواص جامعه بعد از رحلت پیامبر (ص) مسیر اسلام را منحرف کردند.

 


وی با اشاره به این که آتش زدن درب خانه حضرت زهرا (س) از سوی همین خواص جامعه بود، افزود: همین خواص هم در غدیر خم اول کسانی بودند که به حضرت علی (ع) تبریک امامت و ولایت را به صورت ظاهری دادند.

 


این کارشناس علوم دینی با بیان این که امروز تا می خواهیم حرف بزنیم، انگ افراطی و تندرو را می زنند، خاطر نشان کرد: جامعه اسلامی در هر حال نیازمند روشنگری و بصیرت افزایی است و اگر در آن زمان هم جامعه را آگاه کرده بودند الآن وضعیت اسلام اینگونه نبود.

 


وی تصریح کرد: سکوت بعضی از خواص در آن زمان هم دست کمی از حضور در پشت درب خانه امیرمومنان (ع) و آن واقعه ناجوانمردانه را نداشت.

 


حجت الاسلام سنجری با اشاره به این که تاریخ قابل تکرار است، خاطرنشان کرد: اگر از تاریخ عبرت گرفته نشود قطعا برای زمان ما هم تکرار می شود و معلوم نیست وضعیت جامعه اسلامی به چه سمتی خواهد رفت.

 


وی با اشاره به ماجرای فتنه سال 88 و به آتش کسیده شدن مسجد و پایگاه بسیج و همچنین به سخره گرفتن عزاداری روز عاشورا، اظهار داشت: عده ای با فتنه انگیزی قصد براندازی نظام اسلامی را داشتند و وقتی که علما و مردم این موضوع را روشنگری می کنند، ناراحت می شوند و می گویند بس است و از آن زمان خیلی گذشته است، اگر واقعا این قصد را نداشتید پس چرا اعلام نکردید و ناراحت هم می شوید.

 


وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب بارها خطر نفوذ را بیان کردند، گفت: تاکید حضرت آقا بسیار به موقع است و مردم جامعه اسلامی آن را جدی بگیرند.

 


این طلبه بسیجی با اشاره به اینکه گوش به حرف ولی ندادن، روی کار آوردن حجاج ها را به دنبال دارد، تاکید کرد: همین حجاج فرمان قتل و عام شیعیان را صادر کرد پس باید از تاریخ درس بگیریم.

 


وی با بیان این که اگر بصیرت ولی امر مسلمین جهان نبود، امروز کشور ما دست کمی از سایر کشورهای منطقه نداشت، گفت: همین کشورهای اسلامی اطراف خودمان را ببینید که چگونه درگیر جنگ های داخلی شدند و با تفرقه انگیزی فضای امنیت داخلی آنها را به خطر انداختند.

 


سخنران ویژه برنامه شهادت حضرت زهرا (س) در ده زیار کرمان با اشاره به این که امروز جمهوری اسلامی ایران به واسطه وجود ولایت فقیه و بصیرت ایشان به قدرتی شکست ناپذیر تبدیل شده است، افزود: خداوند در قرآن کریم وعده پیروزی اسلام را داده است و دنیا چه بخواهد و چه نخواهد، آینده از آن اسلام است.

 


گفتنی است ویژه برنامه شهادت حضرت زهرا (س) در ده زیار کرمان که به همت هیأت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار برگزار شد با مداحی مجتبی رمضانی از مداحان برجسته کشور و عزاداری هیأت های مذهبی همراه بود./9709/101/ب1

ارسال نظرات