۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۳۲۰۲۱۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

لزوم اجتناب از دوقطبی‌سازی جامعه و لج‌بازی‌های سیاسی/ نمایندگان منتخب به وعده‌های خود پایبند باشند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اجتناب از دوقطبی‌سازی جامعه و لج‌بازی‌های سیاسی، گفت: باید نمایندگان منتخب و مسؤولان با دوری از کوبیدن بر طبل اصولگرایی و اصلاح‌طلبی، تنها به فکر خدمت به مردم باشند.
حجت الاسلام يعقوبي - امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با قدردانی از حضور باشکوه مردم در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: مشارکت 61 درصدی ملت ایران و 71 درصدی مردم خراسان شمالی در دو انتخابات اخیر درس بزرگی به دشمنان و مستکبران داد.

 

وی با بیان اینکه این حضور مردم با وجود فعالیت‌های تخریبی دشمنان بسیار پرمعنا بود، اضافه کرد: مردم ایران با حضور پرشور و شعور خود در انتخابات هفتم اسفندماه امسال به مستکبران نشان دادند که هیچ فرد ایرانی به دشمنان میدان جسارت، زورگویی و فضولی را نداده و ملت ایران همچنان به پای آرمان‌های اصیل انقلابی و اسلامی خود هستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: اما در هر صورت اکنون فصل انتخابات به پایان رسیده و باید رفاقت، جایگزین رقابت های انتخاباتی شده و همه برای ارتقای کشور و بهبود خدمات دهی به مردم تلاش کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه متأسفانه پس از انتخابات هفتم اسفندماه نیز برخی همچنان لجبازی کرده و بر طبل اصولگرایی و اصلاح طلبی کوبیدند، خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلب و اصولگرا هر دو مسلمان هستند بنابراین همه باید دوقطبی سازی را کنار گذاشته و برای خدمت به مردم اهتمام جدی داشته باشند.

 

وی با تأکید بر اجتناب از دوقطبی‌سازی جامعه و لج‌بازی‌های سیاسی، افزود: باید نمایندگان منتخب و مسؤولان با دوری از کوبیدن بر طبل اصولگرایی و اصلاح‌طلبی تنها به فکر خدمت به مردم باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به کسانی که بعد از انتخابات نیز همچنان لجاجت به خرج می دهند، گفت: با لجبازی خود مردم را تحقیر نکنید، به رأی آن‌ها احترام بگذارید و حرف های غلط را در ادبیات سیاسی نیاورید.

 

مجلس دهم اقتصاد مقاومتی را ریل‌گذاری کنند

خطیب نماز جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از منتخبان خواست تا با تمام توان برای تحقق وعده‌های داده شده به مردم تلاش کنند.

 

وی تصریح کرد: باید تلاش منتخبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر رشد اشتغال، رونق در تولید، توسعه کشور در حوزه‌های مختلف و نظارت بر عملکرد قوه مجریه باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه این کشور نیاز به اقتصاد مقاومتی دارد، اضافه کرد: نمایندگان مجلس باید با تصویب و اصلاح قوانین، اقتصاد را ریل‌گذاری کنند تا رفاه نسبی برای مردم فراهم شده و به وضع معیشت آن‌ها رسیدگی شود.

 

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان باید ساده‌زیست و پاک دست باشند و مردم را نیز فراموش نکنند، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید مدرس‌وار با دوری از دو صفت ترس و طمع برای ارتقای وضعیت جامعه و کشور در بخش‌های مختلف تلاش کنند.

 

آیت‌الله طبسی از حواریون انقلاب و نظام اسلامی بود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته بجنورد، با تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی، اظهار کرد: درگذشت این عالم ربانی مصیبت بزرگی برای کشور بود.

 

وی با بیان اینکه آیت‌الله واعظ طبسی یک عمر برای مسلمانان خدمت کرد و جهاد علمی و عملی داشت، اضافه کرد: هر قیام و انقلابی در طول تاریخ حواریونی داشته و این عالم فقید نیز از حواریون انقلاب و نظام اسلامی بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی مردی شجاع و مجاهد و موافق با آرمان‌های نظام بود، خاطرنشان کرد: این عالم بزرگوار همواره یار و یاور امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود.

 

مساجد مظلوم واقع شده‌اند

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان با گرامیداشت هجدهم اسفند، سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: با وجود فعالیت‌ها و اقدامات فراوان، هنوز مساجد در نظام اسلامی مظلوم هستند.

 

وی با تأکید بر یاری رساندن به مساجد، کانون‌های فرهنگی و هنری را به عنوان قلب فرهنگی مساجد دانست و گفت: باید با کمک امام جماعت، هیأت امناء و اعضای کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج، مساجد را فعال‌تر کرده و جوانان بیشتری به سوی این مراکز هدایت شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: اکنون دیده می‌شود برخی از مساجد مرده و غبار افسردگی بر روی آن‌ها نشسته است به‌گونه‌ای که جوانان بسیار کمی در این مساجد دیده می‌شوند ازاین‌رو باید بزرگ‌ترها در این رابطه فکری اساسی بکنند.

 

وی با تأکید بر اینکه می‌بایست بزرگ‌تر الگو بوده و نسل‌های جدید را به مساجد راهنمایی کنند، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترها همراه با کودکان خود به مساجد آمده و از این طریق نوجوانان را با دین و مبانی اسلامی آشنا کنند تا مساجد و مراکز دینی از مظلومیت خارج شوند./9314/201/ب1

ارسال نظرات