۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۳۲۰۱۶۷
آیت‌الله خاتمی مطرح کرد؛

هر رأی مردم در انتخابات یک آری مجدد به نظام جمهوری اسلامی/ مجلس خبرگان پنجم کاملا ولایی است

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه تهران عملکرد مجلس خبرگان پنجم را در راستای تقویت رهبری عنوان کرد و گفت: به مردم اطمینان می‌دهم که مجلس خبرگان پنجم مجلس خبرگانی کاملا ولایی است و نیروهایی که از سوی مردم رأی آورده‌اند، اگر از چهار دوره گذشته ولایی‌تر نباشند، کمتر نیستند.
نماز جمعه تهران به امامت آيت الله خاتمي نماز جمعه تهران به امامت آيت الله خاتمي نماز جمعه تهران به امامت آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که این روزها در کانون توجه دنیا و مردم قرار دارد، گفت: پیروز انتخابات نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم ایران هستند.

 
وی با بیان این‌که بعد از انتخابات از برد و باخت صحبت می‌شود، این سخنان را صحیح ندانست و اظهار داشت: این انتخابات سی و ششمین حضور مردم در انتخابات سراسری بود و هر رأیی که به صندوق انداخته شد، آری مجدد به نظام اسلامی بود که این‌گونه مظلومانه آماج حملات رسانه‌‌ای ناجوانمردانه دنیای غرب است.
 
 
خطیب نماز جمعه تهران حضور 62 درصدی مردم در انتخابات را بی‌نظیر و بسیار ارزشمند خواند و گفت: در انتخابات پارلمانی کشورهای غربی که دم از دموکراسی می‌زنند حضور بین 10 تا 30 درصد است اما شما مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور 62 درصدی خود در انتخابات، آنها را مات و مبهوت کردید.
 
 
ایجاد تفرقه بین مردم و قوا خیانت به انقلاب اسلامی است
آیت‌الله خاتمی پیام صریح حضور مردم در انتخابات را این‌گونه توصیف کرد: مردم ما صادقانه کار خود را انجام دادند و آنجا که باید به صحنه می‌آمدند آمدند، باید از مردم تشکر کرد و تشکر از این مردم خدمت صادقانه، پاکدستی، ایستادگی شجاعانه در برابر مداخلات بیگانگان، منش جهادی، ساده‌زیستی و داشتن فرهنگ مرگ بر آمریکا است.
 
 
امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که تشکر از این مردم نفرت از استعمار به ویژه روباه پیر استعمار، انگلیس است، تصریح کرد: این مردم انقلابی و ولایی هستند و نظام ما تمام امکاناتش را برای تقویت مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی به کار خواهد گرفت.
 
 
وی ایجاد تفرقه بین مردم و تفرقه بین قوا را خیانت به انقلاب اسلامی خواند و گفت: همه مردم ما عزیز هستند و در چارچوب ولایت عمل می‌کنند، این‌که اگر جایی کسانی که رأی آوردند با سلیقه ما همراه بودند بگوییم نمره قبولی مردم 100 است و آنجا که با سلیقه ما عمل نشد نمره 50 و 30 بدهیم همان تفرقه است.
 
 
آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که سازمان منافقین اول انقلاب گفتند ان‌شاءالله مردم آگاه ما به کاندیداهای انقلابی رأی می‌دهند اما وقتی مردم به کاندیداها رأی ندادند گفتند ملت ناآگاه ایران، اظهار داشت: این منش شبیه همان منش است؛ شکر این نعمت اهانت به ملت نیست، ما همه مردم را عزیز می‌داریم که نظر خودشان را دادند.
 
 
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برخی یادمان رفته که میدان سیاست مانند میدان فوتبال است، گاهی گل می‌زنیم و گاهی گل می‌خوریم، وقتی گل زدیم نباید مغرور شویم و وقتی گل خوردیم نباید مأیوس باشیم.
 
استراتژی کلی نظام اسلامی با تغییر افراد تغییر نخواهد کرد
آیت‌الله خاتمی در ادامه تأکید کرد: نظام ما براساس یک چارچوب اداره می‌شود و آن قانون اساسی است و براساس اصل کلیدی آن که هیچ‌کس حق بازنگری در آن را ندارد، اصل اسلام، ولایت فقیه، جمهوریت نظام و مذهب رسمی کشور است.
 
 
وی با بیان این‌که هرکس به مجلس، دولت و نهاد‌های دیگر بیاید باید در این چارچوب عمل کند، گفت: بیگانگان و بازیخورده‌های داخلی و خارجی آنها بدانند که با تغییر آدم‌ها، استراتژی کلی نظام اسلامی به فضل خدا تغییر نخواهد کرد.
 
 
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به این‌که انتخابات میدان امتحان و به تعبیر رهبر معظم انقلاب میدان آزمون بزرگ برای مردم، مجریان، ناظران، رأی آورندگان و افرادی که رأی نیاوردند است، افزود: اگر کسی رأی آورد مغرور شود و بگوید وقت قلع و قمع مخالفان است، وی مردود و رفوزه است یا کسی که رأی نیاورد با نظام و مردم قهر کند و به تضعیف نهادهای نظام بپردازد، این بیچاره مردود و رفوزه مضاعف است.
 
 
وی همه رأی آوردندگان و کسانی که رأی نیاورده‌اند را دعوت به عمل خدایی کرد و گفت: ما برای انجام تکلیف آمده‌ایم، مردم صاحب اختیار هستند یکبار به ما رأی می‌دهند و یکبار رأی نمی‌دهند نباید از مردم برای خود انتظار داشته باشیم.
 
 
آیت‌الله خاتمی بر پرهیز از حاشیه‌ها تأکید کرد و افزود: گرانی و بیکاری در همه شهرها بیداد می‌کند، شهادت می‌دهم که مسؤولان کار می‌کنند اما باید بیشتر برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم؛ مجلس با دولت همکاری کنند تا مشکل گرانی، اشتغال، اعتیاد و دیگر مشکلات در جامعه حل شود.
 
 
عملکرد مجلس خبرگان پنجم در راستای تقویت رهبری است
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود سخن از این‌که مجلس وکیل‌الدوله و ضد الدوله شده را نادرست خواند و گفت: مجلس وکیل ملت است و این وکلای ملت باید حل مشکلات مردم را وظیفه خود بدانند.
 
 
وی همچنین عملکرد مجلس خبرگان پنجم را در راستای تقویت رهبری عنوان کرد و گفت: به عنوان عضو هیأت رئیسه فعلی خبرگان و فردی که مورد اقبال مردم عزیز کرمان قرار گرفتم و نفر اول برگزیدند، به مردم اطمینان می‌دهم که مجلس خبرگان پنجم مجلس خبرگانی کاملا ولایی است و نیروهایی که از سوی مردم رأی آورده‌اند، اگر از چهار دوره گذشته ولایی‌تر نباشند، کمتر نیستند.
 
 
بخش دیگری از سخنان آیت‌الله خاتمی به اعلام شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر تروریستی خواندن گروه مجاهد و مقاوم حزب‌الله اختصاص داشت که وی از این کشورها به عنوان کشورهایی که در پی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند و این کارشان دقیقا اجرای دستور صهیونیست‌ها است،‌ نام برد.
 
 
حزب الله لبنان خار در چشم و استخوان در گلوی اسرائیل
آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که کشورهای شورای همکاری با طناب پوسیده رژیم صهیونیستی به چاه رفته‌اند و به سرنوشت آنان تبدیل می‌شوند، اظهار داشت: حزب‌الله خار در چشم و استخوان در گلوی اسرائیل است و امنیت لبنان مدیون حزب الله مقاوم، شجاع و مجاهد است.
 
 
وی در ابتدای سخنان خود با تسلیت رحلت آیت‌الله عباس واعظ طبسی از نماینده ولی فقیه و تولیت آستان قدس امام رضا‌(ع) به عنوان فقیه وارسته و مجاهد نام برد که با عمر هشتاد ساله خود، کوله‌بار ارزشمندی از خدمات را پیش خدا برد.
 
 
آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که آیت‌الله واعظ طبسی فقیهی مجاهد، مبارز، ولایی و خدمتگزار بود که از سوی امام راحل و بعد از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان تولیت آستان قدس امام رضا‌(ع) منصوب شد، خاطرنشان کرد: به من گفت که اطاعت او از مقام معظم رهبری مانند اطاعت از امام راحل است.
 
 
وی همچنین درگذشت مرحوم فرج الله سلحشور را تسلیت گفت و ابراز کرد: فرج الله سلحشور هنرمند دینی و اخلاقی بود که فیلنامه سریال حضرت یوسف‌(ع) را از دولت سحر نام گرفت؛ گاهی در سحر نماز می‌خواند و گریه می‌کرد و با عشق این اثر جاودان را از خود باقی گذاشت./920/پ201/ج1
ارسال نظرات