۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۳۲۰۱۴۳
فعال فرهنگی بنگلادش:

نامه رهبر انقلاب تفاوت بین اسلام واقعی و اسلام طالبانی را به جوانان نشان داد

خبرگزاری رسا ـ فعال فرهنگی بنگلادش با بیان این که نامه رهبر در دل جوانان نفوذ کرده است، گفت: این نامه در جوانان نگرش خاصی را به وجود آورد چون تا به حال فکر می کردند که اسلام همان اسلام داعش و القاعده و طالبان است اما این نامه این فکر را از بین برد.
گرايش شيعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد نور العالم، فعال فرهنگی بنگلادش در سومین همایش تحجر و اسلام آمریکایی که با حضور اندیشمندان و علمای اسلام پنج شنبه در تالار شهر برگزار شد، با اشاره به بازتاب نامه رهبری در جهان، گفت: با این نامه نام ایشان بر سر زبان ها افتاد.

 

وی با بیان این که نامه رهبر در دل جوانان نفوذ کرده است، اظهار کرد: این نامه در جوانان نگرش خاصی را به وجود آورد و تا به حال فکر می کردند که اسلام همان اسلام داعش و القاعده و طالبان است اما این نامه این فکر را از بین برد.

 

حجت الاسلام محمد نور العالم افزود: با نامه رهبر معظم انقلاب جوانان متوجه شدند که اسلام واقعی با اسلام طالبان و القاعده متفاوت است و اگر چه شیعه نشدند اما گرایش به امام و شیعه بیشتر شده است.

 

فعال فرهنگی بنگلادش با بیان این که بنگالی ها به دست ایرانی ها مسلمان شدند، ابراز کرد: ما بنگالی ها که عاشق ولایت امیرمومنان(ع) و دوست دار اهل بیت(ع) بودیم به دست ایرانی ها مسلمان شدیم.

 

وی به گرایش 40 سال قبل بنگلادشی ها به تشیع اشاره و تصریح کرد: اگر تاریخ بنگلادش را مطالعه کنیم، 40 سال قبل گرایش به تشیع وجود داشت اما بعد از آن با فعالیت وهابی ها و سعودی ها این گرایش کاهش یافت.

 

حجت الاسلام محمد نور العالم افزود: سنی ها در ابتدا هیچ گاه بر ضد اهل بیت(ع) نبودند اما با مرور زمان بعد از انقلاب که جرقه ایجاد و گرایش به شیعه زیاد شد وهابیت و آل سعود 5 هزار 800 روحانی را وارد بنگال کردند همچنین هرساله مبلغانی را افزون بر آن ها وارد می کند و اکثریت سنی ها وهابی شدند.

 

به خاطر گرایش به اهل بیت و تشیع در بنگلادش بر علیه شیعه فضاسازی شد

فعال فرهنگی بنگلادش به فضاسازی علیه شیعه در بنگلادش اشاره و ابراز کرد: در طول تاریخ هیچ گاه سنی ها علیه شیعه حرف نزدند و شیعه در بنگلادش مهاجر بود و ما شیعه بومی نداشتیم و حال چه شد که عده زیادی از علما پیدا شدند و علیه شیعه حرف می زنند؟

 

وی خاطرنشان کرد: هر ساله در مناطق مختلف بنگال هزاران جلسه بزرگ شیعه شناسی برگزار و شیعه ها را فرقه ضاله معرفی می کنند، حال چرا شیعه مهم است در حالی که ما شیعه نداریم؟

 

حجت الاسلام محمد نور العالم با بیان این که در بنگلادش به خاطر گرایش به اهل بیت(ع) و تشیع، بر علیه شیعه فضاسازی شد، گفت: چون گرایش به اهل بیت زیاد شده است این فضاسازی ها انجام و علیه شیعه حرف می زنند.

 

فعال فرهنگی بنگلادش گفت: علی رغم حضور مبلغان بسیار وهابی و آل سعود اما کارشناسان دینی شیعه وارد بنگال نشدند.

 

وی افزود: ما هر سال جلسات منظم با آن ها داریم و اختلافاتی که آل سعود پراکنده می کند به دستور استکبار است که اگر این تفرقه افکنی های آن ها نباشد، مردم به سمت اهل بیت(ع) و تشیع گرایش دارند.

 

حجت الاسلام محمد نور العالم خاطرنشان کرد: اهل سنت به تشیع نزدیکتر هستند چون فقط در جزئیات با یکدیگر اختلاف دارند اما با وهابیت فاصله بسیار وجود دارد./1310/202/ب1

ارسال نظرات