۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۳۲۰۰۷۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

عمل به آموزه‌های قرآنی راهکار مصونیت در برابر شیاطین است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: عمل به دستورات و آموزه‌های قرآنی چراغ روشن رسیدن به کمال و راهکار مصونیت در برابر شیاطین مختلف است.
حجت الاسلام يعقوبي- آزمون طرح تربيت حافظان قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع قرآن‌آموزان شرکت کننده در چهارمین مرحله طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در بجنورد، با تبیین ویژگی‌های قرآن و تأثیر کلام الهی در زندگی دنیوی و اخروی انسان، اظهار کرد: باید قرآن و آموزه‌های آن بیش از پیش در زندگی همه ما جاری و ساری باشد.

 

وی با اشاره به نقش قرآن در ارتقای بعدی معنوی زندگی انسان، افزود: عمل به دستورات قرآن راهگشا و چراغ روشن رسیدن به کمال و معنویت در زندگی انسان‌ها بوده و آن‌ها را در برابر شیاطین مختلف مصون می‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه می‌بایست همه عرصه‌های زندگی اعم از تحصیل، کار، تعلیم و سایر بخش‌ها با قرآن و آموزه‌های آن رنگ‌آمیزی شود، تصریح کرد: برای اینکه جامعه‌ای شکوفا و دینی به معنای واقعی داشته باشیم لازم است همه اقشار جامعه با قرآن آمیخته و مأنوس شوند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه مراکز آموزش و فراگیری قرآن در واقع قرارگاه‌های فرهنگی بوده و مربیان و مدرسان این مراکز فرماندهان قرارگاه محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: باید همه مسؤولان و نهادهای فرهنگی از این قرارگاه‌ها و فرماندهان آن حمایت لازم را انجام دهند.

 

وی با اشاره به اینکه تحقق تمدن نوین اسلامی درگرو عمل به آموزه‌های قرآنی و فراگیری دستورات اسلامی در جامعه است، اضافه کرد: تمدن بزرگ قرآنی و اسلامی می‌تواند همه تمدن‌ها را تحت پوشش خود قرار داده و برای مردم دنیا سعادت در دنیا و آخرت را به ارمغان آورد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در شرایط کنونی دنیا، تنها راه نجات انسان‌ها حرکت در مسیر دین مبین اسلام و قرآن است، تصریح کرد: به دلیل آنکه معنویت، قرآن و دین اسلام ریشه در فطرت انسان‌ها دارد اگر این دین الهی کامل به درستی به انسان‌ها عرضه شود بدون شک با استقبال و پذیرش مواجه می‌شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید فعالیت در راستای فراگیری بیش از پیش قرآن در جامعه و اجرای عملی دستورهای آن تقویت شود، اظهار کرد: در این مسیر می‌بایست همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و مذهبی و مردم و خانواده‌ها با یکدیگر مشارکت و همکاری داشته باشند.

 

وی با اشاره به نقش مؤسسات و مراکز قرآنی در اجرای این مهم، خاطرنشان کرد: تأثیرگذاری نهادها و مراکز قرآنی در اشاعه و نشر فرهنگ مقدس قرآن و دین مبین اسلام در جامعه ما بر کسی پوشیده نیست اما در این بخش هنوز راه نرفته و کار انجام نشده زیادی باقی مانده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه قرآن سرمایه‌ای عرفانی بوده که نباید لحظه‌ای از آن غافل شد، اضافه کرد: بهترین، مطمئن‌ترین و کامل‌ترین آموزه‌ها در این کتاب آسمانی بوده و ازاین‌رو منبعی مطمئن و کامل برای هدایت بشر محسوب می‌شود.

 

گفتنی است، آزمون کتبی چهارمین مرحله طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم امروز هم‌زمان با سراسر کشور، در استان خراسان شمالی نیز با شرکت حدود چهار هزار و 500 قرآن‌آموز و حافظ قرآن در 25 حوزه شهرستان‌های هشت‌گانه این استان برگزار شد./9314/202/ب1

ارسال نظرات