۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۳۲۰۰۵۷
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

فعالیت پرشور و شعور طلاب خراسان شمالی در انتخابات ستودنی بود/ 50 طلبه در انتظار برپایی کرسی درس خارج

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به فعالیت و مشارکت چشمگیر طلاب این استان در جریان تبلیغات و رقابت‌ انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، گفت: نحوه حضور و فعالیت پرشور و شعور طلاب و روحانیان خراسان شمالی در انتخابات، امری پسندیده و ستودنی بود.
حجت الاسلام سالاري

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول مرکز نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از حضور چشمگیر و فعالیت قابل توجه طلاب و روحانیان این استان در جریان رقابت‌های انتخاباتی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خرسان شمالی تجلیل کرد.

 

وی افزود: با وجود فعالیت طلاب این استان در ستادهای مختلف و رقیب با یکدیگر، باید گفت انس و الفت موجود در بین طلاب خراسان شمالی همچنان پایدار بوده و همه رقابت‌های انتخاباتی پس از پایان این امر مهم، به رفاقت تبدیل شد.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه فضای خوبی در جریان رقابت‌های انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی حاکم بود، خاطرنشان کرد: طلاب حوزه‌های علمیه استان با ورود به این عرصه و حضور و فعالیت در ستادهای تبلیغاتی نامزدهای مختلف، آگاهی و دغدغه‌مندی خود نسبت به انقلاب و نظام اسلامی را نشان دادند.

 

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی ادامه داد: در ایام تبلیغات انتخاباتی، برخی از طلاب استان با حضور در ستاد تبلیغاتی نامزدهای خبرگان رهبری در خراسان شمالی، اقدام به پرسیدن سؤال و بحث با این نامزدها در مورد اهداف و برنامه‌های آن‌ها کردند که این میزان آگاهی و بینش سیاسی و دینی مایه مباهات است.

 

وی با بیان اینکه جو انتخاباتی خوبی در استان به وجود آمد و طلاب نیز در این عرصه نقش‌آفرینی کردند، اضافه کرد: اینکه طلاب و روحانیان در کنار مباحث علمی و دینی، فعالیت‌های سیاسی هم داشته باشند امری پسندیده است.

 

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی همچنین در پاسخ به شایعه تعطیلی غیرقانونی یکی از حوزه های علمیه استان به منظور انجام فعالیت تبلیغاتی برای یکی از نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی، تصریح کرد: این موضوع شایعه بود چرا که روز پیش از تعطیلی مدرسه مزبور، هماهنگی های لازم از سوی مدیریت آن حوزه علمیه صورت گرفت و درواقع تعطیلی مدرسه پس از هماهنگی با نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی انجام شد.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کرسی درس خارج به صورت غیرحضوری در حوزه علمیه خراسان شمالی، اظهار کرد: از ابتدای سال تحصیلی جاری درس خارج به صورت غیرحضوری در استان تدریس می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته یکی از مشکلات اساسی حوزه علمیه استان نبود کرسی درس خارج برای سطوح عالیه بود که منجر به مهاجرت طلاب و روحانیان برای ادامه تحصیل حوزوی می‌شد، خاطرنشان کرد: اگرچه کرسی درس خارج به صورت غیرحضوری در استان دایر شده اما تاکنون تلاش‌ها برای حضور استاد درس خارج در استان و دایر شدن کلاس‌های حضوری در خراسان شمالی به نتیجه نرسیده است.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: در این زمینه رایزنی‌های متعددی با اساتید درس خارج در حوزه‌های علمیه قم و مشهد به ویژه اساتید بومی خراسان شمالی برای حضور در استان صورت گرفته اما تاکنون نتیجه نگرفته‌ایم.

 

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی افزود: در حال حاضر در این استان حدود 50 طلبه مشتاق و دارای شرایط حضور در کلاس‌های درس خارج وجود دارند اما در هر صورت تاکنون نتوانسته‌ایم کرسی درس خارج حضوری را در خراسان شمالی دایر کنیم.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان‌های هشت‌گانه استان شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند./9314/302/ب1

ارسال نظرات