۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۳۱۹۹۷۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

راز ماندگاری شیعه در تاریخ گذشت و ایثار علما و روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران، راز ماندگاری شیعه در تاریخ را گذشت، ایثار و از خودگذشتگی علما و روحانیان دانست و تصریح کرد: اگر حوزه علمیه با سهم امام، نیکان و متدیین نبود اداره نمی شد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران چهارشنبه شب در جلسه شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه های علمیه در شرایط بسته و خفقان خاصی بودند، گفت: در آن مقطع هم درس و رفتار علما و روحانیان کاملاً محدود بود.

 

وی با بیان این که انقلاب اسلامی این محدودیت را از میان برداشت و فضا برای توسعه کمی و کیفی حوزه های علمیه فراهم شد، افزود: امروز حوزه های علمیه نباید خود را به یک شهر، استان و کشور محدود کنند، بلکه امروز حوزه علمیه می خواهد به دنیا سرویس بدهد و باید جهانی فکر کند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که امروز چشم همه جهانیان به تشیع و حوزه علمیه دوخته شده است، خاطرنشان کرد: نفی و اثبات انقلاب اسلامی از سوی دشمن و دوست نشان دهنده حضور اثرگذار نظام اسلامی در عرصه بین المللی است.

 

وی با تأکید بر این که همه ما درباره دین تعهد دادیم و باید شریعت محمدی را حفظ کنیم، تصریح کرد: همه فرق و ادیان الهی نیز نسبت به دین و روحانیت خود وظیفه و تکلیف مهمی دارند. 

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، راز ماندگاری شیعه در تاریخ را گذشت، ایثار و از خودگذشتگی علما و روحانیان دانست و تصریح کرد: اگر حوزه علمیه با سهم امام، نیکان و متدیین نبود اداره نمی شد. 

 

آیت الله طبرسی با بیان این که نقش و رسالت حوزه های علمیه در جهان امروز بسیار سنگین و حائز اهمیت است، تصریح کرد: حوزه و روحانیت باید تلاش کنند دنیا را با معارف انسان ساز و تعالی بخش شریعت آشنا سازند.

 

امام جمعه ساری، رونق کیفی و کمی حوزه های علمیه در شرایط امروز جامعه را بسیار حائز اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در این بخش به حتم آثار و برکات بسیار زیادی در زندگی فردی و اجتماعی ما خواهد داشت.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، حوزه های علمیه را پیشگامان دفاع از مبانی دینی و شریعت محمدی دانست و ادامه داد: حوزه و روحانیت در تاریخ تشیع همواره در صف نخست دفاع از اصول و مبانی دینی ما قرار داشته است.

 

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که اخلاق و رفتار یک طلبه باید الگویی برای جامعه باشد، گفت: امروز چشم عموم جامعه به رفتار و کردار طلاب و روحانیان دوخته شده است، پس باید رفتار و اخلاق ما به گونه ای باشد که موجب سوء استفاده برخی ها قرار نگیرد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که روستاها اعتقاد بسیار ویژه ای به طلاب و روحانیان دارند، تصریح کرد: تواضع، فروتنی، ساده زیستی و اخلاق باید همواره مرود توجه طلاب و روحانیان قرار گیرد.

 

آیت الله طبرسی به موضوع اخلاق در حوزه اشاره کرد و با بیان این که اخلاق موعظه نیست بلکه یک علم است، افزود: این علم چراغی برای تخلق است که ما آن را در خود پیاده می کنیم.

 

وی با تأکید بر این که مباحث اخلاقی در حوزه باید همگام با آموزش تقویت شود، خاطرنشان کرد: علم بدون اخلاق نمی تواند طلبه ای مهذب و کارآمد تحویل جامعه اسلامی دهد./950/203/ب

ارسال نظرات