۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۳۱۹۹۲۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

کار بنیادی و اساسی در حوزه فرهنگ کمتر انجام شده است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی بابیان اینکه در حوزه فرهنگ کار بنیادی و اساسی کمتر انجام شده است، گفت: متأسفانه تاکنون در زمینهٔ فرهنگ بیشتر شعار داده شده و کمتر عمل شده است.
حجت الاسلام يعقوبي - نشست کانون هاي فرهنگي هنري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه امروز در دیدار با مسؤولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان که به مناسبت فرارسیدن هجدهم اسفندماه سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد، با اشاره به نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در جامعه، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری قلب فرهنگی جامعه دینی هستند.

 

وی بابیان اینکه کانون‌های مساجد باید نهضت و انقلاب فرهنگی ایجاد کنند، اضافه کرد: کار فرهنگی ریل حرکت سایر امور محسوب می‌شود زیرا اگر در هر زمینه‌ای اول به بحث فرهنگ توجه شود، سبب حرکت سریع و رونق امور اقتصادی، سیاسی و... می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نقش فعالان مساجد در جامعه دینی، اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید به عنوان قلب مسجد و پایگاه فرهنگی، در جذب جوانان به مسجد و ایجاد ابتکار و خلاقیت، پیشتاز باشد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی بابیان اینکه کارهای تکراری و موازی درزمینهٔ فرهنگ بی‌نتیجه است، گفت: کانون‌های مساجد باید در راستای غلبه فرهنگ مسجد گرایی فعالیت کنند و برای جذب جوانان به مسجد، راهکار ارائه دهند.

 

وی با تأکید بر ضرورت توجه به فضای فیزیکی مساجد و امکانات آن، اظهار کرد: فراهم کردن امکانات، شناسایی افراد نخبه و تربیت انسان‌های متدین برای خدمت به نظام، از وظایف کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اذعان به اینکه در مسائل فرهنگی کار بنیادی و جدی کمتر انجام شده است، اضافه کرد: در این زمینه بیشتر شعار داده‌ایم و کمتر عمل کرده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه در کنار توسعه کمی کانون‌های فرهنگی هنری، باید به کیفیت نیز توجه شود، کانون‌های مساجد را محور تحول و تأثیرگذاری فرهنگی بیان کرد و گفت: جوانان سرمایه‌های معنوی جامعه هستند که باید با برنامه‌های درست فرهنگی و ابتکار، آنان را به مساجد جذب کرد.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با تأکید بر ایجاد پیوست فرهنگی برای اجرای هر امری، تصریح کرد: رسانه‌ها باید در این موضوع مانور دهند، چرا که پیوست فرهنگی سبب رونق سایر امور نیز می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه فرهنگ باید اساس کار قرار بگیرد، افزود: انس با قرآن، مسجد و نماز باید در سرفصل‌های اساسی در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی باشد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی با تأکید بر تشریک مساعی و همکاری نهادهای مختلف فرهنگی و مذهبی، خاطرنشان کرد: همکاری خانواده‌ها و مسؤولان درزمینهٔ برنامه‌های فرهنگی و ترویج آموزه‌های دینی از ضروریات است به همین دلیل باید فعالیت‌های مشترک بین خانواده‌ها و نهادهای فرهنگی افزایش یابد./9314/202/ب2

ارسال نظرات