۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۳۱۹۹۱۲
مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی:

762 کاروان از آذربایجان‌شرقی در سال جاری عازم عتبات عالیات شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی گفت: طی سال جاری 28 هزار و 731 زائر در قالب 762 کاروان به صورت زمینی و هوایی به عراق اعزام شدند.
امير روحي ملکي، مدير دفتر حج و زيارت آذربايجان‌شرقي

امیر روحی‌ملکی، مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به برنامه اعزام زائران عتبات عالیات در ایام نوروز، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته؛ قرار  است سه هزار و 352 زایر در قالب طرح نوروزی عتبات عالیات از 23 اسفند به کربلا و نجف اعزام شوند.


وی با بیان این‌که از این تعداد 46 کاروان 38 نفری به صورت زمینی و 44 کاروان 35 تا 37 نفره به صورت هوایی به عتبات عالیات مشرف می شوند، خاطرنشان کرد: ثبت نام کاروان ها از میان افرادی که قرعه کشی شده اند تا 27 اسفند ادامه دارد، با این توضیح که مدت اقامت زایران در عراق 5 تا 7 روز خواهد بود.


روحی ملکی زمان اعزام آخرین کاروان نوروزی را از تبریز به عراق هشتم فروردین سال 95 اعلام کرد و گفت: مجموع تعداد زایران اعزامی از آذربایجان شرقی به کربلا و نجف در سال جاری 28 هزار و 731 زایر بوده است که این تعداد در قالب 762 کاروان به صورت زمینی و هوایی به عراق اعزام شدند.


مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی با بیان این‌که ظرفیت سفرهای نوروزی عتبات عالیات در کل کشور امسال در مقایسه با سال گذشته 100درصد افزایش داشته است، گفت: بسته های سفر نیز شامل سفرهای پنج روزه، یک هفته ای و بسته ویژه دو هفته ای است و همچنین تلاش شده با مدیریت هزینه ها، افزایش قیمت را شاهد نباشیم.


وی از استقرار تیم مسکن و تدارکات سازمان حج و زیارت و حضور کادر درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت در عراق به منظور ارائه خدمات بهتر به زائران عتبات در ایام نوروز خبر داد و افزود:‌ با توجه به امنیت خوبی که در مسیر کاظمین به سامرا و بالعکس ایجاد شده است، سفر به سامرا را نیز در اختیار زائران قرار داده ایم و زائرانی که علاقه مند باشند می توانند به سامرا نیز سفر کنند.


مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مرحله اول ثبت نام برای ودیعه گذاران حج تمتع سال 95 آغاز شده است، گفت: همه دارندگان قبوض ودیعه گذاری تا بیستم خرداد سال 85 برای اجرای مرحله اول ثبت نام می توانند اقدام کنند.


وی با اشاره به نحوه مراجعه و ثبت نام ودیعه‌گزاران حج خاطرنشان کرد: همه دارندگان قبوض تا پایان وقت اداری سه شنبه 25 اسفند 94 با در دست داشتن اصل قبوض ودیعه گذاری، شناسنامه و کارت ملی به شعب بانک ملی مراجعه و مبلغ 50 میلیون ریال به عنوان بخشی از هزینه سفر در حسابی به نام خود واریز و رسید آن را دریافت کنند./935/303/ب2

ارسال نظرات