۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۳۱۹۷۹۸
حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی:

فعالیت‌های فرهنگی هنری سبب اعتلای مساجد می‌شود/ عضویت بیش از 2 میلیون نفر در کانون‌های مساجد

خبرگزاری رسا ـ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فعالیت های فرهنگی هنری که موجب اعتلای مساجد می شود باید در کانون ها انجام شود.
فعالیت‌های فرهنگی هنری سبب اعتلای مساجد می‌شود/ عضویت بیش از 2 میلیون نفر در کانون‌های مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی امروز در نخستین همایش بیست و سومین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در تالار آیینه جزیره قشم با اشاره به فلسفه شکل گیری کانون ها، گفت: پس از طرح موضوع تهاجم فرهنگی در سال ٧١ از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، شورای انقلاب فرهنگی در ابتدای سال ٧٢ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مکلف به ارائه طرحی در راستای لبیک گویی به فرامین رهبری کرد.

 

وی افزود: وزارت ارشاد اسلامی، طرح تاسیس کانون های فرهنگی هنری در جوار مساجد را به شورا ارائه کرد که به تصویب رسید و نخستین کانون با حضور وزیر وقت و مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی در تهران افتتاح شد.

 

حجت الاسلام ارباب سلیمانی ادامه داد: این حرکت مبارک سبب شد که امروز از جزیره هنگام در قلب خلیج فارس تا شهرک غرب تهران و اقصی نقاط کشور، کانون های فرهنگی هنری به عنوان بزرگ ترین و منسجم ترین شبکه فرهنگی محسوب شوند.

 

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عضویت بالغ بر ٢ میلیون نوجوان و جوان در بیش از ٢٢ هزار کانون فرهنگی هنری، عنوان کرد: در سال ٩٤ نیز موفق شدیم قریب به یک هزار و ٦٠٠ کانون جدید در کشور راه اندازی کنیم که این یک ظرفیت عظیم ملی و سرمایه اجتماعی است و باید از این ظرفیت به بهترین شکل در راستایی تحقق اهداف نظام استفاده شود.

 

وی در ادامه به جایگاه مسجد اشاره کرد و با استناد به آیات قرآن، یادآور شد: قبل از اسلام نیز موضوع مسجد مطرح بوده است و قرآن مجید در این باره می فرماید: «نخستین پایگاه هدایت و نجات انسان مسجد است».

 

حجت الاسلام ارباب سلیمانی، زادگاه انقلاب اسلامی را مسجد دانست و تاکید کرد: ما نباید در مقطعی از تاریخ به مسجد پناه ببریم و انقلاب کنیم و سپس خدای ناکرده از آن غفلت کرده و به مراکز دیگری برویم که در جای خود لازم، اما کافی نباشد.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این ظرفیت وجود دارد که با تقویت کانون های فرهنگی هنری، ایران اسلامی به عنوان الگویی موفق در زمینه جذب و نگه داشت جوانان در مساجد معرفی شود تا سایر کشورهای اسلامی از این ایده الگو بگیرند.

 

حجت الاسلام ارباب سلیمانی با بیان اینکه کار اگر فاخر باشد نه تنها در داخل بلکه در خارج از کشور نیز خریدار دارد، بر برنامه ریزی دقیق، صحیح و هدفمند و توجه به اصل مهم آموزش در کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد.

 

وی با ذکر این مطلب که برنامه ریزی های کانون ها باید زیر نظر امام جماعت مساجد صورت گیرد تا خدای ناکرده به جایگاه مسجد آسیبی وارد نشود، گفت: فعالیت های فرهنگی هنری که موجب اعتلای مساجد می شود باید در کانون ها انجام شود.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرستاد عالی در پایان عنوان کرد: به زودی دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در قشم افتتاح می شود که این فرصت مناسبی برای منطقه ایجاد خواهد کرد./851/202/ب1

ارسال نظرات