۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۳۱۹۷۲۶
عضو هیأت علمی دانشگاه:

مهم‎ترین مشکل در تولید ملی، غفلت از ساختارهای اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طبابایی گفت: امروزه مشکل اساسی تولید غفلت از ساختارسازی اسلامی در سیاست گذاری تولیدی کشور است.
سيد احسان خاندوزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید احسان خاندوزی، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، عصر یازدهم اسفند ماه در نشست تولید ملی در ره یافت های اقتصادی اسلام  که در سالن همایش های کانون اندیشه جوان برگزار شد، با اشاره به وسعت مقوله ی اقتصاد اسلامی گفت: یکی از مقوله های مهم غرب خلق ثروت به شیوه های رسیدن به دریافت بدون تولید است که عدم فعالیت کافی دانشگاه ها و ارگانهای مرتبط داخلی در جهت شناساندن ریشه منفی این مقوله سبب عدم کارسازی شعارها و رکود اقتصاد به خصوص در زمینه تولید داخلی شده است.

 

استاد دانشگاه با بیان هدف غرب در تضعیف اقتصاد، با استفاده از شیوه های متضاد با دین اسلام گفت: الگوی اقتصاد اسلامی بر پایه ی هوش، تولید، تلاش فردی و ایجاد پتانسیل خلق و توانمندی بنا شده است و با پیروی از آن روحیه تولید جایگزین مصرفی بودن می شود.

 

وی در ادامه افزود: آموزه های قرآن کریم در امر تولید، مولد بودن و تمرکز بر این آموزه ها در کنار الگوسازی های فردی از سیره انبیاء (ع) سبب ایجاد بینشی جدید و تقویت بلوغ نظام سازی بر پایه ساختار الگوهای اقتصادی اسلامی می گردد که غفلت از آن می تواند سبب از دست رفتن تمامی داشته های شخص شود.

 

خاندوزی بزرگترین موانع پیش روی تحقق اقتصاد اسلامی را عدم توجه به مبانی فکری، مباحث روبنایی، استفاده رفتاری از احکام دین، پناه بردن به الگوهای غربی و خطرات حیات اقتصاد بدون پشتوانه خواند و گفت: این معضلات با نظام پاداشی جزایی اقتصادی و تشویق مولدین تولید در برابر کاهش سود مصرف گرایان قابل کنترل و در طولانی مدت قابل حذف خواهد بود.

 

وی همچنین در پاسخ به سوال حضار مبنی بر ارتباط مقوله تولید و مصرف در کنار عدم وجود استراتژی تولید و مصرف تظاهری، راهکار را اصلاح نگرش همانند اصلاح شیب زمین بجای ایجاد سدهای گوناگون و تغییر نگاه از مصرف گرا بودن به تولید گری عنوان کرد./9599/203/ب3

ارسال نظرات